Google a anunțat că nu va renunța la utilizarea, în browserul său Chrome, a cookie-urilor, care permit urmărirea utilizatorilor pe site-urile pe care le vizitează, la cinci ani după ce a promis că le va elimina treptat, transmite AFP.
Începând din 2022, gigantul californian și-a exprimat intenția de a realiza o tranziție de la cookie-uri la un sistem mai puțin intruziv, capabil să urmărească preferințele și interesele utilizatorilor, fără a compila istoricul de navigare, scrie Agerpres.

Cookie-urile de la terți, 'trackere' digitale externe care cartografiază utilizarea internetului dincolo de site-ul care le instalează, reprezintă un instrument valoros pentru țintirea publicului de către agenții de publicitate. Încă din 2020 Google și-a anunțat intenția de a le bloca, însă măsura a fost amânată de mai multe ori de atunci, notează AFP.
În iulie 2024, grupul din Mountain View a indicat că nu va împiedica cookie-urile în mod implicit, ci va oferi utilizatorilor posibilitatea de a le dezactiva.
'Este clar că există perspective diferite' între 'editorii de conținut, dezvoltatorii, autoritățile de reglementare și industria de publicitate' cu privire la eventualele modificări aduse cookie-urilor, a scris Anthony Chavez, vicepreședintele Privacy Sandbox, o entitate dedicată gestionării datelor personale.
Potrivit acestuia, progresele tehnologice înregistrate din 2022 și dezvoltarea inteligenței artificiale (AI) au oferit noi modalități de a proteja datele personale ale utilizatorilor de internet care nu doresc să le partajeze.
Anthony Chavez a menționat, de asemenea, că peisajul în materie de reglementare a 'evoluat considerabil' la nivel internațional.
'Din toate aceste motive, am decis să ne menținem abordarea actuală pentru cookie-urilor de la terți în Chrome', a explicat el într-un mesaj postat marți pe blogul Google.