Reclamele care portretizează tați neajutorați, incapabili să aibă grijă de copii sau de gospodărie, sau mame robotind prin casă vor fi interzise în Marea Britanie, deoarece promovează stereotipuri de gen cu efecte negative în societate, a anunțat autoritatea de reglementare din domeniu.
Într-un raport publicat marți, Autoritatea britanică pentru Standarde în Publicitate (ASA) arată că reclamele care sugerează că anumite activități sau meserii sunt potrivite doar pentru femei sau doar pentru bărbați, precum și cele care iau în derâdere persoanele ce nu se conformează stereotipurilor de gen, pot afecta viața adulților și copiilor.
Pe baza raportului, Comitetul privind Practica în Publicitate va redacta o serie de noi standarde în domeniul publicității, ce vor intra în vigoare în 2018, scrie Financial Times.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
“Perpetuarea rolurilor asociate în mod tradițional cu fiecare sex poate duce la un rezultat sub valorile optime pentru indivizi și grupuri în ceea ce privește cariera și dezvoltarea personală”, se arată în documentul citat.
Raportul publicat de ASA analizează mai multe reclame pentru care au fost primite plângeri din partea consumatorilor.
De exemplu, o reclamă pentru laptele praf Aptamil, produs de o subsidiară a grupului francez Danone, sugerează că fetele devin balerine când cresc, iar băieții devin ingineri și alpiniști. O altă campanie publicitară, pentru retailerul american de modă Gap, arată că băieții devin savanți, iar fetele “domnișoare de societate”.
Raportul ASA reprezintă “un semnal de alarmă puternic pentru industria publicitară, dar și o oportunitate comercială. Prin evitarea stereotipurilor, agențiile de publicitate se pot evidenția cu adevărat”, spune Lindsey Clay, directorul general al Thinkbox, autoritatea britanică responsabilă cu publicitatea televizată.