Valoarea pieței de retail media din România va depăși 10 milioane de euro în acest an

Valoarea pieței de retail media din România va depăși 10 milioane de euro în acest an
scris 30 ian 2024

Piața de retail media din România va depăși 10 milioane de euro, în 2024, după ce anul trecut a totalizat 7,5 milioane de euro, relevă o analiză de specialitate.

Creșterea acestei piețe cu peste 30%, de la un an la altul, se reflectă în numărul în creștere al retailerilor care își dezvoltă și își consolidează ofertele, își dimensionează echipele dedicate și alocă bugete de investiții în scalarea veniturilor, susțin experții Footprints AI, companie românească de tehnologie.

Urmărește-ne și pe Google News
Elon Musk a anunțat că Neuralink a realizat primul său implant cerebral CITEȘTE ȘI Elon Musk a anunțat că Neuralink a realizat primul său implant cerebral

Potrivit calculelor cu privire la veniturile din retail media, care însă nu includ bugetele alocate pentru trade marketing, în 2023, costurile brandurilor de retail cu Search Media și cu Social Media, pentru aceleași rezultate (trafic sau conversii), au crescut cu circa 34% - 36%, față de anul 2022. În acest ritm, se estimează că, în următorii cinci ani, retail media va atinge o cotă de aproximativ 25% din bugetele de digital advertising față de Social Media și Search Media.

La nivel internațional, investițiile în retail media vor depăși bugetele alocate pe TV și CTV (Connected TV), în următorii 4-5 ani, iar estimarea ține cont de extinderea bazei potențiale de clienți pentru platformele de retail media, care țintesc companii de dimensiuni medii pentru completarea portofoliilor lor din verticale diverse, precum electronice și beauty, dar și în sectorul financiar.

Pe de altă parte, planurile de dezvoltare Footprints AI pentru acest an urmează să fie susținute de investiții bugetate în valoare de 500.000 de euro, ce vor fi direcționate în marketing și operațiuni de vânzări care susțin parteneriatele companiei cu UST, Microsoft etc.

viewscnt
Afla mai multe despre
retail media
footprints ai