Compania producătoare de automobile Toyota, sponsor al JO de la Tokyo, nu va difuza la televiziune reclame legate de evenimentul olimpic, din cauza faptului că acesta nu are susținerea populației locale, informează mundodeportivo.com. Două treimi dintre japonezi nu cred că pot fi organizate jocuri sigure în timpul pandemiei Covid-19.
CEO-ul Toyota Motor Corp, Akio Toyoda, nu va participa la ceremonia de deschidere, a scris ziarul Yomiuri, arată news.ro.
Aproximativ 60 de companii japoneze, care au plătit mai mult de trei miliarde de dolari pentru drepturi de sponsorizare la Jocurile Olimpice amânate din 2020, se confruntă acum cu dilema dacă își leagă sau nu brandurile de un eveniment care nu a reușit să obțină un sprijin popular puternic.
Două treimi dintre japonezi se îndoiesc că țara poate găzdui JO în condiții de siguranță, pe fondul unui nou val de infecții cu noul coronavirus, potrivit unui sondaj publicat de cotidianul Asahi, cu doar patru zile înainte de ceremonia de deschidere de la Tokyo.
În sondaj, 68 la sută dintre respondenți și-au exprimat îndoielile cu privire la capacitatea organizatorilor Jocurilor Olimpice de a controla infecțiile cu Sars-CoV-2, iar 55 la sută au fost împotriva organizării competiției.
Trei sferturi din cele 1.444 de persoane care au participat la sondajul telefonic au declarat că sunt de acord cu decizia de a interzice prezența spectatorilor în tribune la probele olimpice.
Pe măsură ce cazurile de Covid-19 cresc în Tokyo, oraș aflat sub cea de-a patra stare de urgență, a crescut îngrijorarea publicului că organizarea unui eveniment cu zeci de mii de sportivi, oficiali și jurnaliști străini ar putea accelera rata de infectare în capitala Japoniei și ar putea aduce mai multe variante infecțioase sau mortale ale virusului.
Președintele Comitetului Olimpic Internațional, Thomas Bach, speră că publicul japonez va fi favorabil Jocurilor Olimpice (23 iulie-8 august) odată cu începerea competiției și după ce sportivii japonezi vor începe să câștige medalii.