Compania BuzzFeed își va închide site-ul de știri și își va reduce forța de muncă cu 15%, a anunțat directorul general Jonah Peretti. Această decizie vine în contextul în care compania media digitală se confruntă cu provocări financiare serioase, inclusiv cu o scădere a cheltuielilor de publicitate, notează BBC.
Anunțul a dus la scăderea cu 10% a acțiunilor companiei media, precizează Reuters.
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
20 noiembrie - Eveniment News.ro Orașul meu
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Directorul Jonah Peretti a recunoscut că aceste decizii sunt "profund dureroase", dar a spus că nu poate investi mai mult în site-ul de știri, devenit neprofitabil. În schimb, firma se va concentra pe furnizarea de știri prin intermediul site-ului HuffPost, pe care Buzzfeed l-a preluat în 2020, scrie News.ro.
"Ne-am confruntat cu mai multe provocări decât pot număra în ultimii ani", a declarat Peretti, dând vina pe pandemie și pe recesiunea economică ulterioară pentru declinul publicității digitale și al afacerilor BuzzFeed, relatează Reuters.
"Industria noastră suferă, dar este pregătită să renască", a spus Peretti. "Astăzi facem mari eforturi și vom începe să ne luptăm pentru un viitor luminos", a adăugat el.
Fondat în 2006, Buzzfeed a fost cândva unul dintre cele mai populare nume din media online, cunoscut pentru concursurile sale și conținutul viral, precum și pentru un flux consistent de știri. S-a listat la bursă în 2021, dar a strâns mult mai puțini bani decât spera.
Compania, care avea peste 1.300 de angajați la nivel global la sfârșitul anului trecut, anunțase deja un val de disponibilizări în decembrie, afectând peste 170 de persoane. Cele mai recente reduceri implică aproximativ 180 de locuri de muncă. Unii dintre angajații de la știri și-ar putea găsi joburi în alte părți ale companiei, a precizat Buzzfeed. Între cei 180 de angajați care vor fi disponibilizați acum se numără cei de la diviziile de vânzări, conținut, tehnologie și administrație, a declarat directorul general Jonah Peretti într-un e-mail adresat personalului.
În schimb, compania va continua să opereze HuffPost, precum și brandul său alimentar Tasty, Complex Networks și site-ul său omonim.
CITEȘTE ȘI FOTO Burger King relansează expansiunea în România"Mergând mai departe, vom avea un singur brand de știri prin HuffPost, care este profitabil, cu o audiență loială directă din home page", a declarat Peretti în nota către angajați.
Ca parte a restructurării, compania a declarat că directorul financiar Edgar Hernandez și directorul de operațiuni Christian Baesler au decis să plece. Președinta Marcela Martin va prelua atribuțiile în materie financiară.
BuzzFeed, care produce știri, videoclipuri și chestionare online, a fost fondată în 2006 de Peretti și John Johnson. Acțiunile sale au pierdut 93% din valoare de la debutul pe bursă în 2021.