Rețeaua socială Pinterest, pe care utilizatorii partajează fotografii din domeniile lor de interes, a anunțat că interzice orice fel de conținut publicitar asociat scăderii în greutate, relatează AFP.
"Începând de la 1 iulie 2021, Pinterest își actualizează politicile în materie de publicitate pentru a interzice toate anunțurile care conțin text sau imagini legate de pierderea în greutate", a indicat într-un comunicat platforma, care susține că are 475 de milioane de utilizatori activi, scrie Agerpres.
"Doar reclamele care promovează obiceiuri și stiluri de viață sănătoase sau servicii și produse de fitness vor continua să fie autorizate, atât timp cât nu sunt axate pe scăderea în greutate", se precizează în comunicat.
Orice text, imagine sau mărturie legate de pierderea în greutate, produse dietetice și produsele "care trebuie purtate sau aplicate pe piele ce pretind că permit scăderea în greutate" sunt interzise pe această rețea socială.
Orice conținut "care idealizează sau denigrează anumite tipuri de morfologii" și orice referire la "indicele de masă corporală (IMC) sau indici similari" este, de asemenea, interzis.
Acesta este un pas major în demersul prin care se dorește prioritizarea sănătății mintale și fizice a utilizatorilor. "Vrem ca aceștia să se poată simți liberi să fie ei înșiși pe Pinterest și să celebreze diversitatea trupurilor, indiferent de forma sau de dimensiunea lor", a declarat Sarah Bromma, responsabilă de coordonarea politicilor în cadrul Pinterest, citată în comunicat.
Asociația Națională pentru Tulburări Alimentare (NEDA) din Statele Unite, asociată acestei schimbări a politicii publicitare, și-a exprimat speranța că inițiativa "încurajează alte organizații și companii să reflecteze asupra pericolului potențial reprezentat de anumite mesaje publicitare", determinându-le "să stabilească noi politici care să permită o schimbare reală".
CITEȘTE ȘI Gebruder Weiss face încă un pas spre digitalizare și lansează și în România portalul myGW dedicat cliențilorPinterest a indicat că această decizie se înscrie într-un demers deja inițiat în materie de publicitate, rețeaua socială interzicând "în urmă cu mult timp "body shaming" (criticile referitoare la aspectul fizic al unei persoane - n.a.) și textele care conțin apologii la adresa slăbitului în exces și a dietelor foarte drastice".
Platforma a precizat că orice căutare a unor cuvinte-cheie asociate tulburărilor alimentare este "blocată automat, trimițând utilizatorul către o organizație care poate oferi ajutor".