Piața media - România a înregistrat cea mai mică scădere dintre țările UE în privința bugetelor de publicitate investite. Câștigătorul anului este Digitalul. Prognoza pentru 2021 este una optimistă

Piața media - România a înregistrat cea mai mică scădere dintre țările UE în privința bugetelor de publicitate investite. Câștigătorul anului este Digitalul. Prognoza pentru 2021 este una optimistă
scris 17 dec 2020

GroupM România anunță cele mai recente date cu privire la evoluția pieței de media, la nivel local și internațional. Astfel, piața de media globală a scăzut anul acesta cu 5,3% − un procent, însă, semnificativ mai mic comparativ cu estimările de acum 6 luni, care anunțau o scădere de 11,9%.

În pofida unui climat economic plin de provocări, bugetele de media consumate anul acesta s-au menținut așadar la un nivel foarte apropiat cu 2019. Potrivit GroupM, prognoza pentru piața de media în 2021 este una optimistă, în acest moment creșterea estimată fiind de 12,3%, o cifră care va readuce piața pe plus comparativ cu 2019, arată iqads.ro.

Urmărește-ne și pe Google News
Guvernul vrea să mute reglementarea domeniilor de internet .ro către ICI CITEȘTE ȘI Guvernul vrea să mute reglementarea domeniilor de internet .ro către ICI

Câștigătorul acestui an este Digitalul, care a înregistrat la nivel global o creștere de 8,2%. Aceasta a fost influențată cu precădere de schimbările apărute în comportamentul consumatorilor care au dus la orientarea brand-urilor către e-commerce.

În acest context al digitalizării accelerate, toate mediile offline au scăzut în 2020. Televiziunea a scăzut cu 15,1%, dar pentru 2021 GroupM estimează o creștere de 7,8% generată de extensiile digitale (inclusiv streaming) ale broadcasterilor tradiționali (+23.2% anul viitor). Și în celelalte medii se observă scăderi semnificative: Outdoor - 31%, Cinema - 75%, Audio - 24% (deși streaming-ul audio a crescut, nu a putut compensa scăderea masiva din offline). Presa continuă să scadă cu 5%, dar această scădere vine pe fondul unui declin constant de câțiva ani.

Pe de altă parte, piața media din România a avut o evoluție remarcabilă ținând cont de contextul economic actual. În 2020, volumul bugetelor totale de publicitate investite au rămas aproximativ la același nivel cu 2019, iar România a înregistrat cea mai mică scădere dintre țările UE, respectiv -0,1%.

“Evoluția din timpul anului ne arată că piața locală și-a revenit foarte repede după scăderea semnificativă din trimestrul al doilea (-30%), înregistrând o creștere de 15% în semestrul 2, superioară mediilor anuale precedente. Acest lucru ne face să privim cu încredere spre 2021, an in care estimăm o creștere de 3.4% a pieței, generată în principal de Digital (+17.6%).”, Mihai Vișan, Head of Trading GroupM.

Cifrele înregistrate anul acesta pe piața locală reflectă tendințele de la nivel global, respectiv:

Mediile cele mai afectate au fost Outdoor & Cinema -22,3%, respectiv Radio -13,5%. Presa și-a accelerat trend-ul descendent de la -8% la -14%, ajungând la o cotă de piață marginală de 2,2%.

Digitalul a reușit o creștere estimată de 4,8%, ajungând la o cotă de piață de 19.8% (respectiv 21,7%, dacă includem și extensiile digitale ale mediilor tradiționale), fiind susținută de campaniile de e-commerce ale jucătorilor tradiționali și ale business-urilor mici si mijlocii care s-au adaptat rapid la noul climat. Televiziunea, mediul care atrage în continuare cele mai multe investiții, a crescut cu 2,8%, menținându-și astfel poziția dominantă, cu o cotă de piață de 65%.

viewscnt
Afla mai multe despre
groupm românia
bugete
publicitate