Swedish Radio a anunțat că părăsește Twitter, devenind primul mare radiodifuzor public din Europa care se alătură exemplului a trei canale majore din America de Nord care au renunțat săptămâna trecută la platforma deținută și condusă de Elon Musk, relatează Reuters.
Radioul suedez a declarat însă că decizia sa se datorează faptului că Twitter și-a pierdut relevanța pentru publicul suedez, fără a face referire la noua politică implementată de Elon Musk la Twitter care etichetează societățile de radiodifuziune ca fiind finanțate de guvern, scirie Hotnews.ro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
„Publicul a ales pur și simplu că vrea să fie în alte locuri. Prin urmare, Sveriges Radio alege acum să își dezactiveze sau șteargă ultimele conturi rămase”, a declarat Christian Gillinger, șeful departamentului de relații cu mass-media de la Swedish Radio.
Canalele americane NPR și PBS, precum și CBC din Canada, au părăsit Twitter săptămâna trecută după ce Twitter le-a adăugat etichete conturilor care le descriu drept „media finanțată guvernamental”.
Măsura pare să fi fost implementată deocamdată doar în America de Nord, nu și Europa de Vest, unde Swedish Radio, BBC și alte canale sunt etichetate în schimb ca fiind „finanțate public”.
Gillinger a spus că radioul suedez nu are nicio problemă cu această situație și că „pe baza definiției actuale, este o descriere corectă a modului în care este finanțat Swedish Radio”.
Radioul de la Stockholm spune că suedezii nu sunt interesați de Twitter
Însă alte societăți de radiodifuziune din Occident argumentează că există o distincție clară între cele care primesc finanțare publică dar sunt independente din punct de vedere al politicii editoriale, și cele finanțate și controlate de stat, precum Sputnik în Rusia sau agenția chineză Xinhua.
De departe cel mai mare post radio din Suedia cu 7,4 milioane de ascultători săptămânali în 2021, Swedish Radio avea o prezență pe Twitter din 2009.
Reprezentanții săi afirmă că interesul suedezilor pe Twitter a scăzut în ultimii ani, citând un raport despre care afirmă că arată că doar 7% din suedezi folosesc Twitter zilnic, comparativ cu 53% care intră pe Facebook în fiecare zi și 48% pe Instagram.
Gillinger a precizat că majoritatea conturilor companiei vor fi șterse de pe Twitter în timp ce altele vor deveni inactive, afirmând însă că jurnaliștii postului au libertatea să folosească în continuare Twitter așa cum consideră de cuviință.
El a spus însă că un semnal de îngrijorare este reprezentat de concedierile ample decise de Elon Musk la Twitter după ce a cumpărat platforma social media anul trecut, acestea fiind de natură să afecteze negativ abilitatea rețelei de socializare să elimine conturile false, dezinformările și conținutul care incită la ură.
„Bineînțeles, aceștia au fost factori care au cântărit de asemenea când am luat decizia de a fi inactivi din punct de vedere editorial pe platformă”, a precizat Christian Gillinger.