Google prezintă date despre cele mai importante acțiuni derulate în anul 2018 pentru menținerea unui mediu online sigur.
În 2018, Google a eliminat 2,3 miliarde de reclame care încălcau politici noi sau vechi care guvernează publicitatea online, în medie mai mult de 6 milioane de reclame în fiecare zi. În total, anul trecut, Google a introdus 31 de noi politici pentru publicitate. Alături de protejarea utilizatorilor împotriva reclamelor înșelătoare și abuzive, eforturile Google s-au concentrat pentru a oferi agențiilor de publicitate un mod facil de a verifica dacă reclamele lor respectă politicile de publicitate.
O altă țintă în 2018 au fost entitățile din spatele reclamelor dăunătoare, urmărind eliminarea cauzei. Folosind tehnologie „machine learning”, au fost identificate aproape un milion de conturi ale unor „advertiseri” rău intenționați, de două ori mai mult ca în 2017.
CITEȘTE ȘI Tranzacție: După mulți ani, retailerul român Zanfir pierde lupta cu hypermarketurile multinaționale. Mega Image îi preia afacereaAnul trecut, Google a eliminat 734.000 de editori și dezvoltatori de aplicații din rețeaua de publicitate și a exclus complet reclamele din 1,5 milioane de aplicații. Utilizând o tehnologie introdusă în 2017 și perfecționată constant, în 2018 au fost luate măsuri la un nivel mai detaliat, fiind eliminate reclamele de pe 28 de milioane de pagini (nu întregul site) care au încălcat politicile dedicate editorilor.
Fenomenul „fake news” și îngrijorările legate de reclamele electorale sunt preocupări de prim plan în lumea publicității online. Google a lansat anul trecut un nou set de reguli pentru alegerile din Statele Unite, fiind verificate aproape 143.000 de reclame în SUA. Anul acesta, Google lansează instrumente similare înaintea alegerilor pentru Parlamentul European.
O altă zonă de acțiune a fost dezinformarea, pentru care Google aplică diferite politice pentru a se asigura că reclamele susțin editorii bine intenționați, de calitate. În 2018 au fost retrase reclamele de pe 1,2 milioane de pagini, din peste 22.000 de aplicații și 15.000 de site-uri din întreaga rețea de publicitate a Google, care aveau conținut înșelător, instigator la ură sau de slabă calitate. Mai mult, au fost excluse reclamele din aproape 74.000 de pagini care au încălcat politicile referitoare la conținut periculos și jignitor, și au fost eliminate 190.000 de reclame care nu respectau aceste reguli.
Acțiunile Google de curățenie a publicității online în 2018, în cifre:
● 31 de noi politici introduse pentru publicitatea online
● 2,3 miliarde de reclame eliminate, mai mult de 6 milioane de reclame dăunătoare eliminate zilnic
● 58,8 milioane de reclame de tip phishing blocate (înainte de a fi afișate)
● Aproape 1 milion de conturi închise ale unor „advertiseri” rău intenționați
● 734.000 de editori și dezvoltatori de aplicații eliminați din rețeaua de publicitate Google
● Aproape 1,5 milioane de aplicații din care au fost eliminate reclamele complet
● 28 milioane de pagini de pe care au fost eliminate reclamele pentru încălcarea politicilor privind editorii
● 1,2 milioane de pagini, peste 22.000 de aplicații și aproape 15.000 de site-uri din rețeaua de publicitate Google de pe care au fost retrase reclamele pentru că aveau conținut înșelător, instigator la ură sau de slabă calitate
● 74.000 de pagini de pe care au fost eliminate reclamele și 190.000 de reclame retrase pentru încălcarea politicilor referitoare la conținut periculos și jignitor