Gigantul anglo-olandez Unilever, cu activități în industriile alimentară și a bunurilor de larg consum, este compania cu cea mai bună strategie de marketing din lume, conform ediției din acest an a indicelui Effie Effectiveness Index. Vodafone este cea mai eficientă marcă, iar cele mai eficiente 20 de agenții de publicitate provin din Argentina, SUA, Columbia, România, Emiratele Arabe, India, Noua Zeelandă, Peru, Ungaria, Taiwan, și Turcia.
Unilever, care are în portofoliu mărci precum Knorr, Lipton și Dove, a urcat o poziție în clasamentul mondial la categoria cei mai eficienți clienți, în timp ce Coca-Cola, ocupanta primului loc în 2016, a coborât până pe poziția a patra. Pe locul al doilea în topul companiilor se află Nestle, care a avansat două locuri, urmată de Procter&Gamble. PepsiCo și-a păstrat poziția a cincea în clasament.
Effie Effectiveness Index clasifică cei mai eficienți clienți, agenții și mărci din industria de marketing și comunicare, reunind informațiile despre câștigătorii și finaliștii din competițiile Effie din peste 40 de piețe.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Cea mai eficientă marcă în 2017 este Vodafone, urmată de Coca-Cola, McDonald’s, Pepsi și Ikea, iar cele mai eficiente rețele de agenții au fost desemnate, în ordine, BBDO Worldwide, Ogylvy&Mather, McCann Worldgroup, Young & Rubicam și J. Walter Thompson.
Sancho BBDO, filiala BBDO din Bogota, și-a câștigat titlul de cea mai eficientă agenție de grup din lume, categorie în care este inclus și biroul din București al celor de la McCann, premiat în acest an pentru campanii precum “Miliarde de momente” (client Strauss Group), “American Bites” (client KFC) și “Plătește cu sânge” (client Institutul Național de Transfuzie Sanguină).
McCann World Group România ocupă locul 15 în ierarhia mondială, cu un scor de 72 puncte, la egalitate cu agențiile Sistole Bogota și TBWA/Istanbul.
România este prezentă și în topul celor mai eficiente 50 de agenții independente, cu două nume: GMP Advertising și Media Investment, ambele aflate pe locul 35, cu un scor de 18 puncte. Primul loc al categoriei a revenit AGC Advertising, din Ungaria, urmată de Alametifarika și Blab, ambele din Turcia.