Publicitatea produselor comerciale va fi interzisă în învățământul preuniversitar, atât de stat, cât și privat, dacă un proiect de lege inițiat de parlamentari PSD și ALDE va fi adoptat. Inițiatorii susțin că firmele desfășoară campanii susținute de marketing în școală, care devine astfel un ”talcioc național”.
Autorii susțin că, în ultima perioadă, mass-media a transmis un semnal de alarmă cu privire la existența unui vid legislativ care ”a deschis firmelor un vast teritoriu unde să-și promoveze produsele, fie prin campanii «educative», fie prin vânzare directă, în școli”. Potrivit inițiatorilor proiectului, școlile din România au devenit un teritoriu mult râvnit de firmele producătoare de bunuri comerciale, copii devenind cel mai important public-țintă pentru producători.
”Astfel, când un produs poate fi folosit de copii, toate armele marketingului, ale firmelor, sunt îndreptate către aceștia. In școli, copii reușesc cel mai repede să-i convingă pe părinți, să le cumpere produsul respectiv. De asemenea, copiii, pe cât de repede sunt atrași de un produs, pe atât de repede se plictisesc de acesta, astfel că marketingul știe că dacă reușește să-i cucerească, dorința de a avea acest produs nu-i ține mult. De aici izvorăște și dorința firmelor de a-i avea clienți”, arată inițiatorii.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
”Putem spune că există un anumit tip de campanie în școli, ale (sic! - n.red) firmelor producătoare de bunuri care la prima vedere ar avea numai rolul de informare. Contrar aparențelor, asemenea inițiative au avut o latură principală - educația, dar și una secundară - promovarea, mai mult sau mai puțin subtilă, de produse, transformând școala într-un talcioc național”, mai susțin parlamentarii Puterii.
Prin urmare, ei propun în proiect interzicerea publicității comerciale atât în școlile de stat, cât și în cele private, dar și în creșe sau cămine pentru elevi, respectiv în unități de învățământ similare.
Nerespectarea acestei interdicții va fi sancționată, de repreznetanții Oficiului pentru Protecția Consumatorului, cu amendă cuprinsă între 1.500 și 4.000 lei, mai prevede proiectul.