Disney a început anul 2024 cu profituri peste așteptări, cu pierderi reduse în streaming, cu anunțul unei participații în "Epic Games" (Fortnite) și cu difuzarea în curând pe Disney+ a filmului-concert al lui Taylor Swift.
Grupul californian a înregistrat vânzări de 23,55 miliarde de dolari în perioada octombrie-decembrie, primul trimestru al anului său financiar cu totul aparte, cu un profit net de 2,15 miliarde de dolari, un rezultat care a depășit așteptările, conform AFP.
Mai presus de toate, a reușit să reducă pierderile operaționale ale platformelor sale de streaming (Disney+, Hulu și ESPN+) la 138 milioane de dolari, față de 984 milioane de dolari în urmă cu un an, potrivit declarației de rezultate, scrie News.ro.
Acțiunile gigantului din domeniul divertismentului au crescut cu peste 6% în tranzacțiile electronice, după închiderea Bursei din New York, miercuri.
De asemenea, Disney a anunțat miercuri o participație de 1,5 miliarde de dolari în Epic Games, editorul fenomenalului joc video Fortnite.
Grupul cu sediul la Burbank vrea să creeze "o nouă lume a jocurilor și a divertismentului", a declarat șeful Disney, Bob Iger, imaginând "un fel de Disney World în stil Fortnite (...), unde oamenii se pot juca, își pot crea propriile jocuri, pot viziona videoclipuri, pot interacționa poate unii cu alții și chiar pot face cumpărături".
El speră să găsească noi audiențe pentru mărcile Disney, precum și pentru francize precum "Star Wars" și supereroii Marvel.
Taylor Swift în Regatul Fermecat
"Când mi-am dat seama că adolescenții, copiii și tinerii adulți (...) petrec la fel de mult timp cu jocurile video și la televizor sau la filme, m-am gândit că trebuie să fim prezenți rapid pe această nișă", a declarat directorul executiv în cadrul conferinței telefonice cu analiștii.
"Oh și încă un lucru", a adăugat Bob Iger. "Luna viitoare, Disney+ va deveni platforma exclusivă de streaming pentru filmul-concert istoric al lui Taylor Swift".
"Taylor Swift: The Eras Tour", filmul despre turneul triumfal al vedetei pop americane, disponibil pe platformă din 15 martie, a adunat 261 de milioane de dolari în box office-ul mondial.
CITEȘTE ȘI DECIZIE Mașinile electrice nu au „zero emisii”Platforma de streaming lansată la sfârșitul anului 2019 a pierdut 1,3 milioane de abonați în timpul sezonului de sărbători, din cauza prețurilor mai mari. În prezent, aceasta revendică 111,3 milioane de abonați, fără a include versiunea indiană, Disney+ Hotstar.
"O mare parte din această ecuație depinde de creșterea activității sale de publicitate", subliniază Mike Proulx, director de cercetare la Forrester.
La sfârșitul anului 2022, Netflix și Disney au lansat noi abonamente mai ieftine, cu publicitate, pentru a atrage și mai mulți telespectatori și, mai ales, pentru a-și diversifica sursele de venit.
Disney intenționează, de asemenea, să își imite rivalul prin combaterea partajării aceluiași cont între mai mulți utilizatori, o strategie care a ajutat veteranul industriei să câștige milioane de abonați în plus până în 2023. În prezent, are peste 260 de milioane.
Pentru 2024, Disney plănuiește, de asemenea, să lanseze o continuare a filmului său de animație de succes "Moana".
Filiala Disney ESPN, Fox și Warner Bros Discovery au anunțat lansarea în curând a unei noi platforme de streaming de evenimente sportive, o asociere majoră între concurenți pe fondul exploziei costurilor pentru drepturile de difuzare. Dar nu vor fi numai jocuri și desene animate în acest an pentru Bob Iger, care se confruntă cu atacuri din partea investitorilor activiști.