Producătorul de băuturi răcoritoare Coca-Cola a lansat o reclamă ”gay-friendly”, în care un frate și o soră concurează pentru simpatia unui tânăr aflat pe marginea unei piscine, în cadrul unei campanii globale care se adresează tuturor genurilor și generațiilor și care a fost lăudată pentru faptul că sprijină diversitatea și sentimentul de includere în societate a membrilor comunității LGBT, informează Reuters.
”Gay-friendly” este o expresie care se referă la anumite locuri, politici, persoane, companii și instituții care sunt deschise și primitoare față de membrii comunității LGBT (lesbiene, gay, bisexuali, transgender), cu scopul de a crea un mediu marcat de susținere, respect, egalitate și lipsa prejudecăților, scrie News.ro.
”Rivalitatea dintre frați nu a arătat niciodată mai atotcuprinzătoare ca acum”, au declarat reprezentanții publicației Out Magazine, referindu-se la noua reclamă a companiei Coca-Cola, ce a fost lansată săptămâna trecută. Jurnaliștii de la Marketing Week au avut o opinie similară.
Deși filmele și serialele TV cu tematică gay au devenit destul de comune, publicitatea este un domeniu de activitate care a acceptat mai greu ideea de a promova cuplurile de același sex, în special atunci când este vorba de brandurile de renume mondial.
Noua reclamă Coca-Cola, parte a campaniei globale ”Taste the Feeling”, prezintă o adolescentă care îl privește cu un interes nedisimulat, de la o fereastră aflată la parter, pe un tânăr care curăță o piscină, în timp ce fratele ei face același lucru de la o fereastră aflată la etaj.
Cei doi frați aleargă spre frigider și încearcă să se împiedice unul pe celălalt în această cursă, pentru a ajunge la o sticlă de Coca-Cola, rece, și să o ofere tânărului de pe marginea piscinei, pe acordurile cântecului italian ”Come Prima” care sunt difuzate în fundal.
În ciuda eforturilor depuse de cei doi frați, în momentul în care ei ajung lângă piscină, ei constată că mama lor a fost mai rapidă și îi oferise deja tânărului în cauză o sticlă de Coca-Cola.
Noua reclamă nu conține dialoguri și reprezintă unul dintre cele patru spoturi publicitare ce au fost incluse în noua campanie globală a companiei americane.
”Este o poveste umană, în care Coca-Cola joacă un rol-cheie în dezvoltarea unei drame”, a spus Ali Brubaker, senior manager al departamentului global de PR al Coca-Cola.
”Noi includem mesaje culturale relevante, în mod organic, în reclamele noastre, însă nu ca subiect principal al poveștii, ci în subtext”, a adăugat el