Cheltuielile vizitatorilor străini în Japonia au depășit recordul anual în doar nouă luni, arată datele oficiale, demonstrând efectele turismului în cea de-a treia economie mondială, pe fondul deprecierii yenului, transmit Kyodo și Reuters.
În perioada ianuarie-septembrie 2024, călătorii au cheltuit 5.860 miliarde de yeni (39,27 miliarde de dolari, conform datelor preliminare publicate de Organizația națională de turism din Japonia (JNTO), depășind cei 5.300 miliarde de yeni cheltuiți pe ansamblul anului trecut, un record anual, arată Agerpres.
Turismul este în grafic pentru a deveni al doilea cel mai mare sector de export al Japoniei, depășind componentele electronice. Pe primul loc se află automobilele.
Vizitatorii au cheltuit în medie 223.000 yeni pe călătoriile lor, în primele nouă luni din acest an, cele mai mari cheltuieli fiind efectuate de turiști din Italia, Spania și Rusia.
Numărul vizitatorilor străini în perioada ianuarie-septembrie 2024 a ajuns la 26,88 milioane în Japonia, deja peste nivelul din 2023 și în grafic pentru a depăși recordul de 31,9 milioane din 2019, înaintea pandemiei.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Bitdefender mută fondul de investiții în startup-uri din România în OlandaDatele JNTO arată că în septembrie au fost 2,87 milioane de vizitatori străini în Japonia, ușor sub nivelul de 2,93 milioane din august, după ce în iulie se înregistrase un nivel record, de 3,29 milioane. Numărul total de vizitatori străini în "Țara Soarelui Răsare" ar urma să depășească precedentul record de 31,88 milioane înregistrat în 2019, înaintea pandemiei, iar obiectivul Guvernului până în 2030 este de a atrage anual 60 milioane de turiști străini.
Luna trecută, cei mai mulți turiști străini au fost din Coreea de Sud: 656.700, un avans de 15,1% față de perioada similară din 2023, în urma sporirii zborurilor charter între cele două țări.
CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Tranzacție: Wolt cumpără Tazz, platforma de livrare a grupului eMAGAproximativ 652.300 vizitatori din China au venit în septembrie în Japonia, mai mult decât dublu față de perioada similară din 2023. Pe locul trei sunt vizitatorii din Taiwan (470.600, o creștere de 22,2%) și Statele Unite (191.900, o expansiune de 22,5%), conform datelor JNTO.