YouTube a găsit o nouă modalitate de a forța utilizatorii să se aboneze la Premium, prin blocarea și forțarea dezactivării instrumentelor care blochează reclamele.
YouTube derulează un nou experiment, introducând un detector de adblock, care blochează accesul utilizatorilor ce folosesc un instrument de blocare a reclamelor.
Prin acest experiment, cei care intră pe YouTube cu un adblock activ sunt întâmpinați de o fereastră pop-up care îi împiedică să vizioneze conținutul dorit.
CITEȘTE ȘI Google își deschide chatbot-ul Bard unui număr de 180 de țări, în englezăMesajul din cadrul ferestrei le prezintă utilizatorilor două opțiuni - fie se abonează la serviciul Premium, fie dezactivează adblock-ul și suportă numeroasele reclame afișate de YouTube.
Pentru un abonament lunar, care în România costă, deocamdată, de 26 de lei pe lună, Premium oferă o serie de beneficii, printre care și eliminarea reclamelor.
Este evident că Google vrea să determine utilizatorii care folosesc adblock să se aboneze la Premium, pentru că șansele ca aceștia să accepte volumul foarte mare de reclame afișate de YouTube sunt mici.
La ultimul anunț oficial, din noiembrie 2022, YouTube Premium și YouTube Music aveau 80 de milioane de abonați, câștigând 30 de milioane de abonați în ultimul an.