Conținuturile oferite de platforma YouTube au fost pe primul loc în preferințele copiilor în ceea ce privește căutările pe Internet, în timpul sărbătorilor de iarnă 2020-2021, arată rezultatele unui raport realizat de Kaspersky Safe Kids.
Conform datelor centralizate, cele mai populare solicitări au fost asociate cu YouTube (21%), jocuri (15%), traducători de limbi străine (11%), platforme de comunicare (10%) și muzică (9%), scrie Agerpres.
Referitor la platforma YouTube, copiii au căutat în perioada analizată cel mai frecvent jocuri video (37%), la această categorie fiind preferați gameri care prezintă jocuri diferite (39%) și canale care acoperă altele specifice precum Minecraft (19%). Celelalte jocuri cele mai solicitate pe YouTube au fost Among Us, Brawl Stars și Gacha Life, care permite crearea de povești video.
Potrivit sursei citate, a doua cea mai importantă categorie de căutare de pe YouTube a fost legată de anumiți bloggeri sau canale specifice. De exemplu, subiectul DIY a devenit destul de popular în rândul copiilor, dovadă fiind topul primelor trei solicitări de canale: 5-Minute Crafts, 123 GO! și Troom Troom.
Al treilea cel mai popular subiect de căutare pe aceeași platformă a fost muzica, iar cei mai populari muzicieni au fost trupele de K-pop BlackPink și BTS, cântăreții Ariana Grande și Billie Eilish, respectiv rapperul Travis Scott. De asemenea, lista celor mai populare melodii a cuprins: "Baby Shark", "Dance Monkey" și "Savage Love".
"Pe lângă muzicieni și bloggeri, copiii au căutat și alte personalități celebre. Al 45-lea președinte american Donald Trump a fost în topul căutărilor copiilor, înaintea altor vedete cum ar fi actrița Emma Watson sau antreprenorul Elon Musk", notează raportul Kaspersky.
Un alt interes puternic în această iarnă a fost pentru TikTok, care a înregistrat 800 de milioane de utilizatori activi lunar în peste 150 de țări. "În această vacanță de iarnă, copiii au căutat "TikTok mashup", anumiți TikTokers și "cum să schimbi modurile restricționate pe TikTok". În plus, cea mai populară provocare a fost "încearcă să nu râzi", care a fost, de asemenea, căutată frecvent în limba germană - "versuche nicht zu lachen"", menționează sursa citată.