Creatorii care folosesc formatul Shorts vor primi un procent din banii generați de reclamele afișate, după ce vor fi acceptați în programul prin care YouTube recompensează toți creatorii eligibili.
YouTube anunță că, de anul viitor, vor face parte din Partner Program și creatorii de Shorts. Shorts este numele folosit pentru clipuri scurte copiate de la TikTok, iar Partner Program este sistemul prin care creatorii eligibili primesc un procent din veniturile generate de reclame.
Reprezentanții YouTube spun că este pentru prima oară când acest format video va aduce bani creatorilor într-un mod organizat la nivel de platformă.
CITEȘTE ȘI Poliția britanică a arestat un hacker în legătură cu atacurile asupra Uber și Rockstar GamesYouTube își va păstra partea leului din reclame, oprind 55% și lăsându-le creatorilor de conținut 45%.
Înainte, însă, de a intra în Partner Program și a face bani din clipurile scurte, creatorii de conținut trebuie să îndeplinească trei condiții. Aceștia trebuie să aibă peste 1.000 de abonați, 4.000 de ore de vizionări în ultimul an și 10 milioane de afișări în 90 de zile pentru conținutul în format Shorts.
Cu aceste modificări aduse la Partner Program, care vor intra în vigoare undeva la începutul anului viitor, YouTube speră să atragă mai mulți creatori decât TikTok, Instagram și ceilalți rivali pentru a avea mai mult conținut video scurt în care să pună cât mai multe reclame.