Lupta YouTube cu utilizatorii care intră pe site fără să se uite la reclame continuă și este dusă la un nou nivel, compania impunând penalități de performanță în speranța că-i va face pe aceștia să renunțe la adblock sau să se aboneze la YouTube Premium.
Un număr din ce în ce mai mare de utilizatori au luat în ultima săptămână calea rețelelor sociale pentru a se plânge că YouTube merge mai greu pe alte browsere decât Chrome.
Aceștia acuzau Google, care deține și YouTube și Chrome, că încearcă astfel să obstrucționeze browser-ele web care rivalizează cu propriul browser.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În speță, utilizatorii de Firefox, dar, ulterior, și ai altor browsere, s-au plâns că, spre deosebire de Chrome, clipurile video se încarcă constant cu cinci secunde mai greu.
YouTube, care nu a comunicat vreun avertisment înainte de a implementa această măsură, recunoaște că a impus o întârziere de cinci de secunde.
Însă, compania spune că nu a vizat vreun browser web anume, ci pe toți utilizatorii care folosesc sisteme adblock, indiferent de browser-ul folosit.
Ca și în trecut, YouTube le recomandă celor cărora nu le convine să aștepte cu cinci secunde mai mult la încărcarea clipurilor video să dezactiveze adblock-ul sau să se aboneze la Premium.