Canalele de YouTube ar putea avea în curând opțiunea de a vinde direct publicitate partenerilor și brandurilor cu care au relații, ca alternativă la reclamele gestionate de Google prin Adsense.
O parte din creatorii de conținut vor fi în poziția de a-și crește semnificativ veniturile din YouTube, dacă Google își duce la bun sfârșit planul de a-i lăsa pe aceștia să vândă direct spații de reclamă în cadrul propriilor clipuri video.
Anunțul a fost făcut de către directorul de product management al YouTube, Tom Leung, care nu a oferit, însă, și alte detalii, dincolo de faptul că sistemul este testat în prezent cu un număr limitat de canale.
CITEȘTE ȘI Hackerii etici au obținut venituri de aproape 40 de milioane de dolari, în 2019Ideea este ca ambele părți, atât creatorul, cât și YouTube să-și crească veniturile din reclamă, având grijă în același timp ca reclamele vândute să fie “potrivite” conținutului.
YouTube a avut de suferit în trecut din cauza plasării reclamelor la întâmplare. Brandurile s-au plâns, iar unele chiar și-au retras campaniile, după ce reclamele cumpărate au fost afișate în cadrul unor filmări care conțineau violență, limbaj trivial sau alte elemente care afectau imaginea companiilor.
Lăsând canalele să vândă direct reclama, YouTube își asigură o nouă sursă de venit și este sigură că brandurile care cumpără reclame își doresc să apară în filmările respective.
Facilitatea se va potrivi ca o mănușă anumitor creatori de conținut, care au deja relațiile necesare și departamentele de vânzări care pot face acest lucru.
Posturile de televiziune, spre exemplu, vor putea vinde reclama pe YouTube partenerilor cărora le vând deja publicate pe TV, ceea ce le va permite să-și crească veniturile și, totodată, le va da o motivație în plus să-și pună conținutul pe YouTube.