iHunt, producător român de telefoane mobile, a închis 2019 cu afaceri în creștere ușoară. Coronavirisul a întărit poziția concurențială a companiei

iHunt, producător român de telefoane mobile, a închis 2019 cu afaceri în creștere ușoară. Coronavirisul a întărit poziția concurențială a companiei
scris 28 feb 2020

iHunt Technology Import Export Ploiești, producător sub brand propriu de telefoane mobile, a încheiat anul 2019 cu o ușoară creștere a business-ului, de 1%, la 24,93 milioane de lei, iar profitul net a urcat cu 31,3%, la 633.509 lei, "expresie atât a dezvoltării activității dar și a eficientizării sale", se arată într-un raport privind rezultatele preliminare ale companiei.

"Primele sase luni ale anului 2019 au reprezentat etapa inițială de lansare a noii strategii, care a impus concentrarea intensivă a resurselor în direcția restructurării ofertei, aceasta din urmă ajungând să conțină, în proportie de 95%, produse sub marca iHunt, promovării brandului, prin extinderea segmentului de piata țintă, precum și a îmbunătățirii procesului logistic. În a doua parte a anului, rezultatele eforturilor anterioare încep să se reflecte în situația financiar-contabilă. În consecință, în cel de-al doilea semestru, societatea realizează un profit brut care nu doar compenseaza pierderea de 614,2 mii lei înregistrată în prima jumătate a anului 2019 sub presiunea cheltuielilor de promovare, marketing și publicitate și a cheltuielilor cu dezvoltarea de produse, ci determină și un profit brut anual, la 31.12.2019, de 742.000 lei", se arată în document.

Urmărește-ne și pe Google News

Minimizarea prezenței brand-urilor chinezești în oferta de telefoane iHunt a condus la diminuarea portofoliului de clienți și, în acest context, la schimbarea strategiei companiei, care s-a concretizat, în urma cercetărilor de piață și o mai bună colaborare cu partenerii furnizori, la introducerea în ofertă a opt noi modele de telefoane.

Arena Națională se pregătește IT pentru Euro 2020. Printre ofertanți, grupul Telekom și Datanet Systems CITEȘTE ȘI Arena Națională se pregătește IT pentru Euro 2020. Printre ofertanți, grupul Telekom și Datanet Systems

"Succesul ofertei restructurate a fost pregătit, prin extinderea pieței țintă, prin concentrarea pe dezvoltarea segmentului B2B, de relații de parteneriat cu mici și mari distribuitori offline și susținut de campanii de promovare, pe canalele de comunicare specifice iHunt. Ca urmare, obiectivul de a deschide 50 de magazine offline iHunt-Partener până la sfârșitul anului 2019 a fost depășit la data de 17 decembrie (...). Conceptul de punct de vânzare iHunt-Partener presupune o relație de colaborare cu retaileri locali, prin care, în urma programului de training se urmărește câștigarea unui nou profil de consumator. Acesta din urma descoperă și testează în mod direct produsele iHunt, dar și servicii post-vânzare de calitate. Pentru anul 2020, iHunt își propune să crească numărul de magazine partenere la 200", se mai spune în raport.

O alta direcție de dezvoltare a afacerii inițiată în 2019 a vizat piețele externe. Astfel, în a doua jumătate a anului trecut, iHunt a semnat contracte noi cu distribuitori din Polonia, Franța, Ungaria și Bulgaria, în timp ce parteneriatele existente au cunoscut creșteri de 400%.

"Pe fondul situației epidemiei Covid-19 (coronavirus), poziția concurențială iHunt se întărește, devenind un furnizor european ce îi înlocuiește pe cei din China. În lunile ianuarie-februarie 2020, noi clienți importanți devin parteneri, achiziționând și promovând brandul iHunt pe noi piețe europene (Portugalia, Spania, Republica Moldova). În timp ce aprovizionarea dificilă afectează alți concurenți de pe piața locală și externă, echipa iHunt în China continuă să supervizeze și să controleze îndeaproape comenzile și fluxurile logistice cu cele 10 fabrici partenere, care începând cu jumătatea lunii februarie au reluat activitatea", se menționează în document.

Un startup local IT caută două milioane de dolari la un accelerator de business din San Francisco CITEȘTE ȘI Un startup local IT caută două milioane de dolari la un accelerator de business din San Francisco

Raportul mai arată că iHunt a vândut un teren în suprafață de 4.915 metri pătrați, situat în Ploiești (Șoseaua Centura de Vest, nr. 41, județul Prahova), tranzacție care s-a reflectat în poziția financiară și veniturile societății.

iHunt technology Import Export Ploiești a fost înființată în anul 2015 și are ca obiect de activitate comerțul cu amănuntul prin intermediul caselor de comenzi sau prin internet. Compania administrează magazinul online www.ihunt.ro.

EXCLUSIV Gigantul canadian Celestica, unul dintre cei mai mari furnizori IT la nivel global, declanșează un val de concedieri în România CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Gigantul canadian Celestica, unul dintre cei mai mari furnizori IT la nivel global, declanșează un val de concedieri în România

Firma a început în 2015 cu activitate de distribuire de telefoane mobile fabricate din China, dar din 2017 a început și vânzarea de aparate sub marcă proprie. În 2018, telefoanele marca iHunt reprezentau 80% din vânzările firmei.

În februarie 2018, Profit.ro a anunțat în premieră că iHunt Technology Import Export Ploiești se va lista la cota Aero a Bursei de Valori București, banii atrași în urma operațiunii urmând să susțină dezvoltarea gamei de produse electronice sub brandul iHunt.

“Am decis începerea procedurii de listare la Bursa de Valori București pe piața Aero pentru a atrage în acționariat noi parteneri strategici. Cu banii atrași din listare se dorește dezvoltarea gamei de produse electronice sub brandul iHunt. Vizăm oferirea spre vânzare a unui număr de acțiuni reprezentând între 10% și 25% din companie”, spunea atunci Cezar Cătălin Stroe, șeful companiei și acționar majoritar.

Cinci luni mai târziu, un pachet de 10% din acțiunile iHunt a fost vândut la BVB.

Capitalizarea companiei depășește 10,2 milioane de lei.

viewscnt
Afla mai multe despre
ihunt
telefoane
listare
bvb
aero
actiuni
capitalizare