Google continuă campania împotriva propunerilor Uniunii Europene privind drepturile de proprietate intelectuală cu afișarea pe YouTube a unor mesaje prin care încearcă să comunice utilizatorilor punctul de vedere al companiei.
Utilizatorii europeni pot vedea mai nou când intră pe YouTube un pop-up care îi îndeamnă să dea click pentru a afla cum ar putea fi afectați, în viziunea companiei, de noua legislație privind drepturile de autor propusă de Uniunea Europeană.
Popup-ul, care apare când sunt rulate anumite clipuri, face trimitere la articolul 13 din viitoarea lege europeană care plasează răspunderea pentru protejarea drepturilor de autor pe companiile care dețin servicii ce găzduiesc conținut susceptibil de copyright.
Conform celor de la Google, împovărarea va fi prea mare dacă propunerea legislativă va fi adoptată, iar YouTube nu va putea să facă față din punct de vedere financiar.
CITEȘTE ȘI Amazon a revenit pe primul loc la vânzările de boxe inteligenteReprezentanții companiei spun că neavând cum să pună în aplicare reglementările, se poate ajunge în situația în care conținutul postat de utilizatorii europeni să nu poată fi vizionat în Statele Unite sau chiar să nu mai fie permis deloc în anumite cazuri.
Concret, un creator de conținut din România ale cărui postări nu vor mai putea fi vizionate în Statele Unite ar putea câștiga mai puțin deoarece reclamele afișate în Statele Unite sunt plătite mult mai bine decât cele care targetează utilizatorii din țara noastră.
Mai mulți executivi YouTube au comunicat insistent prin intermediul blogurilor cu privire la punctul de vedere al Google în această problemă. Același lucru l-a făcut echipa de comunicare a celor de la YouTube și pe rețelele sociale.
Google încearcă în acest fel să crească interesul oamenilor legat de modificările legislative europene (care vor intra la vot final în ianuarie 2019) și să formeze un curent potrivnic acestora.
CITEȘTE ȘI Grindeanu, ANCOM: 5G va crea în România peste 250.000 de locuri de muncă. Comercial, serviciile vor fi disponibile în 2020. La cât se ridică investițiile pregătiteÎn fapt, parte a conținutului vizat de Articolul 13 este deja afectat chiar de politicile YouTube care au restricționat în ultimul an accesul la monetizare al canalelor ce postează conținut care include fragmente protejate de drepturile de autor.
Conform unui curent de opinie, dacă utilizatorii vor fi afectați ca urmare a viitoarei legislații europene, va fi tot din vina Google care nu-și asumă responsabilitatea pentru acest aspect în vreme ce câștigă foarte mulți bani din reclame.
Același război cu Uniunea Europeană îl poartă Google și pentru protejarea altor servicii proprii, precum News. Șeful acestuia a declarat recent că în loc să plătească pentru conținutul preluat, Google ar putea ajunge, în ultimă instanță, să blocheze accesul în Europa.