În al treilea trimestru al anului, Amazon a revenit pe primul loc în topul vânzărilor de boxe inteligente, depășind Google.
Amazon a livrat în Q3 6,3 milioane de boxe inteligente, în comparație cu cele 5,9 milioane livrate de Google. În total, livrările de boxe inteligente la nivel global au ajuns, conform Canalys, la 19,7 milioane de unități, în creștere cu 137% față de aceeași perioadă a anului anterior.
Amazon a revenit în acest trimestru pe primul loc în topul vânzărilor de boxe inteligente, cu o cotă de 31,9%, după ce în Q2 cedase poziția de lider celor de la Google.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Însă Google, care are o cotă de 29,8% în Q3, înregistrează o creștere de la an la an de 187%, față de 1,3% în cazul Amazon, ceea ce ar putea să însemne că este doar o chestiune de timp până când Google se va stabiliza pe primul loc.
Locurile 3 și 4 sunt ocupat de doi producători chinezi, Alibaba și Xiaomi, cu cote de piață de 11,1% respectiv 9.7%. De altfel, China, cu 5,8 milioane de boxe vândute în Q3, este, alături de Statele Unite și Marea Britanie, piața cu cele mai mari creșteri în Q3. Cele trei țări au acontat 70% din vânzările totale.
Datele celor de la Canalys includ doar primii patru producători de boxe inteligente, un top din care cel mai mare absent este HomePad, al celor de la Apple. HomePad este și cel mai scump produs din această categorie, iar Apple urmărește mai mult veniturile încasate de pe urma lui decât cota de piață.
Până la finele acestui an este posibil ca numărul boxelor inteligente vândute să depășească 100 de milioane, într-o piață care va valora 30 de miliarde de dolari în 2024, conform Global Market Insights.