Până la sfârșitul acestui an, producătorul chinez de smartphone-uri Xiaomi vrea să ajungă la peste 150 de magazine proprii în Europa.
Xiaomi a anunțat că vrea să deschidă anul acesta peste 100 de magazine în Europa. Dacă la finele lui 2018 în Europa existau mai puțin de 50 de magazine Xiaomi, până la finalul lui 2019 vor fi peste 150.
Cu o cotă de piață de 6 procente în ultimul trimestru al anului trecut, Xiaomi este al patrulea producător de smartphone-uri din Europa, devansat fiind doar de Samsung, Apple și Huawei.
Brandurile chinezești de smartphone-uri au acaparat o cotă din ce în ce mai mare din piața europeană, trendul devenind foarte vizibil în ultimii doi ani.
În fapt, 32% din piața europeană este deținută de producătorii chinezi. Doar Huawei singur are 23 de procente din această piață.
De altfel, Huawei și Xiaomi au avut în Q4 2018 cele mai mari creșteri ale cotelor de piață în Europa, cu 55,7% pentru Huawei respectiv 62% pentru Xiaomi. Asta în timp ce atât Samsung cât și Apple au pierdut cotă de piață în aceeași perioadă.
Producătorii chinezi au atras inițial atenția prin raportul preț - performanță mult mai bun oferit în comparație cu brandurile mari. În ultima vreme însă, aceștia s-au dovedit mai rapizi și în ceea ce privește inovația.
O serie întreagă de noutăți tehnice au apărut anul trecut prima oară pe produsele companiilor chinezești. Chiar și primul smartphone pliabil a fost lansat anul trecut de Royole, o companie din China mai puțin cunoscută pe plan global.
Stigmatizați în statele unite pentru amenințarea la adresa securității naționale, producătorii chinezi își concentrează acum extinderea globală pe continentul european, nu au fost luați (încă) în vizor.