Xiaomi a lansat o serie de smartphone-uri, între care unul high-end destinat piețelor internaționale, compania chineză vizând segmentul premium și umplerea golului lăsat de problemele companiei concurente Huawei, relatează CNBC.
Dispozitivele lansate sunt Mi 11 Lite și Mi 11 Lite 5G, Mi 11 Pro și Mi 11 Ultra, scrie News.ro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Mi 11 Ultra este smartphone-ul destinat piețelor internaționale din segmentul premium. Prețul pornește de la 5.999 de yuani (914 dolari) și va crește până la 6.999 de yuani (1.066 dolari) pentru o versiune cu specificații mai mari.
Xiaomi nu a spus încă pe ce piețe va fi disponibil dispozitivul în afara Chinei.
Cu Mi 11 Ultra, Xiaomi intră într-o concurență dură cu liderii Samsung și Apple, dar și cu rivalii chinezi, inclusiv Oppo și Vivo, care au căutat să-și sporească oferta high-end și să se extindă pe piețe mai mature, cum ar fi Europa, în ultimii câțiva ani.
"La începutul anului trecut, am început să intrăm pe piața high-end", a declarat CEO-ul Xiaomi, Lei Jun, la un eveniment de lansare.
CITEȘTE ȘI Gartner Magic Quadrant 2021: Ericsson, lider în infrastructura de rețea 5GDirectorul general a vorbit mult timp despre camera instalată pe Mi 11 Ultra, care are trei senzori.
Lei a vorbit despre fotografiatul și zoom-ul cu lumină scăzută, precum și despre algoritmul din spatele camerei.
Alte caracteristici includ: un ecran de 6,81 inci, conectivitate 5G și procesor Qualcomm Snapdragon 888.
CITEȘTE ȘI FOTO România are marea șansă de a-și rezolva în sfârșit problemele de gestionare a deșeurilor”În aceste zile, camera face telefonul. Xiaomi știe asta și a mers până la capăt cu Ultra ", a declarat pentru CNBC Bryan Ma, vicepreședinte pentru cercetări privind dispozitivele clienților la IDC.
„Este posibil ca Xiaomi să se laude după lansarea din această seară, dar concurența este atât de intensă încât nu poate sta mult timp liniștită”, a mai spus acesta.
Xiaomi speră probabil să profite de unele dintre problemele Huawei pe piața smartphone-urilorm care au apărut ca urmare a sancțiunilor SUA împotriva gigantului echipamentelor de telecomunicații.
În 2019, Huawei a fost inclusă pe o listă neagră din SUA cunoscută sub numele de Entity List, care restricționează firmele americane să exporte tehnologie către compania chineză.
Google a trebuit să întrerupă legăturile cu Huawei, ceea ce înseamnă că firma chineză nu poate folosi sistemul de operare Android pe dispozitivele sale. Acest lucru nu este foarte grav în China, unde serviciile Google precum Gmail și cele de căutare sunt blocate. Dar în străinătate, consumatorii sunt obișnuiți să folosească astfel de aplicații.
Washingtonul a decis și să blocheze accesul Huawei la cipurile de care are nevoie pentru smartphone-urile sale.
SUA susțin că Huawei este o amenințare la adresa securității naționale, o afirmație pe care compania chineză a respins-o în mod repetat.
Xiaomi s-a confruntat, de asemenea, cu verificări din partea SUA. Administrația fostului președinte Donald Trump a desemnat Xiaomi drept ”companie militară chineză comunistă” sau CCMC. Acest lucru a restricționat investitorii americani să cumpere acțiuni sau obligațiuni ale Xiaomi. Dar un judecător a blocat temporar această măsură după ce Xiaomi a intentat un proces împotriva SUA.
Xiaomi a afirmat la acea vreme că ”nu era deținută, controlată sau afiliată armatei chineze”.
În trimestrul patru al anului trecut, livrările Huawei la nivel global au scăzut cu 41% față de anul anterior, potrivit Counterpoint Research.
Numai în Europa, livrările Huawei au scăzut cu 62%.
Xiaomi, Oppo și Vivo au înregistrat o creștere de două cifre a livrărilor de smartphone-uri în trimestrul patru al anului 2020, potrivit Canalys.
Xiaomi a fost în aceeași perioadă al treilea mai mare producător de smartphone-uri din lume, după cota de piață.
Dar Xiaomi ar putea să nu fie cel mai bine poziționat în segmentul premium față de unii dintre rivalii săi, a declarat Neil Shah, director de cercetare la Counterpoint Research.
”Xiaomi se descurcă bine pentru a umple golul lăsat de Huawei în segmentele de nivel mediu-scăzut în special în Europa, America Latină. Segmentul premium este încă în joc. În timp ce Samsung și Apple sunt foarte bine poziționate pentru a capta aceste volume, printre mărcile chineze OnePlus și Oppo ar trebui să fie beneficiari mai mari”, a spus Shah. Aceasta a adăugat că rivalii chinezi ai Xiaomi au intensificat investițiile de marketing și distribuție în străinătate.