Numărul reclamelor și locațiile în care acestea sunt vizibile în Windows 10 a crescut în mod constant din momentul lansării, utilizatorii remarcând recent că Microsoft a început să promoveze diverse aplicații în cadrul sistemului său de operare.
Mai mulți utilizatori de Windows 10 au observat în ultimele zile că meniul de share, cel care facilitează postarea conținutului pe diverse rețele sociale, include mai nou reclame la aplicații.
Acest gen de reclamă nu folosește un design special. Aplicațiile promovate astfel arată la fel ca cele deja instalate pe PC, doar că sub pictogramă apare butonul pe care scrie “Install”, iar un click pe ele deschide pagina de descărcare din magazinul de aplicații Windows Store.
Noul tip de reclamă din Windows 10 a ajuns cunoscut în urma postărilor pe rețelele sociale a unui număr redus de utilizatori. Cel mai probabil, este vorba de un test al noului tip de promovare pe care Microsoft îl realizează în prezent.
De când a lansat Windows 10, Microsoft a implementat mai multe tipuri de reclame, vizibile utilizatorilor în diverse secțiuni ale sistemului de operare, precum ecranul de blocare sau meniul Start.
Ca și în cazul altor aspecte ale sistemului său de operare, Microsoft a adus pe desktop politici practicate până acum pe zona de mobile, inclusiv în ceea ce privește advertising-ul.
Însă, reclamele din Windows 10 sunt mult mai intruzive decât cele de pe mobile. Dacă reclamele Google sunt condiționate de Internet, fiind vizibile în browser și diverse aplicații, cele afișate de Microsoft în Windows 10 pătrund în spațiul de lucru al utilizatorului. E ca și cum Google ar pune reclame în meniul cu aplicații din Android.