Facebook a anunțat că testează în prezent o primă modalitate de monetizare a WhatsApp care implică conectarea business-urilor cu utilizatorii aplicației.
Testată în prezent cu un număr limitat de firme, viitoarea funcție WhatsApp va permite acestora să-și prezinte serviciile utilizatorilor, iar celor din urmă să ia rapid legătură cu o anumită companie.
Principiul este asemănător cu ceea ce Facebook a început deja să implementeze în cealaltă aplicație de chat a sa, Facebook Messenger. Ideea este ca unei companii care a fost anterior contactată de un utilizator să-i fie permis să-i comunice acestuia diverse oferte.
Însă, ca și în cazul lui Facebook Messenger, condiția care prevede că o companie are voie să scrie unui utilizator doar după ce acesta a realizat primul contact, ar putea fi dată la o parte. Se pare că aceasta constituie o limitare prea drastică în calea promovării firmelor și automat a veniturilor Facebook.
CITEȘTE ȘI Google Maps primește funcție de găsire a parcărilorAstfel, Facebook ia în calcul renunțarea la condiția amintită și ar putea da mai multă libertate business-urilor în relația lor scrisă cu utilizatorii celor două servicii de chat.
Profilurile de business din WhatsApp vor avea afișat în dreptul lor un V verde, care să le evidențieze. De asemenea, mesajele promoționale vor avea textul colorat cu galben.
Cei de la Facebook intenționează să implementeze și o funcție de căutare prin care utilizatorul să găsească contul de WhatsApp al unei anumite firme.
CITEȘTE ȘI Uber nu-și va mai urmări utilizatorii și când nu folosesc aplicațiaDin informațiile de până acum, se pare că utilizatorul nu va putea dezactiva această funcție. Singurul lucru pe care-l va putea face va fi să blocheze contul unei firme care exagerează cu mesajele folosind funcția de blocare oferită și în prezent de WhatsApp.
După renunțarea la taxa de 1 dolar pe an percepută de WhatsApp înainte de achiziționarea de către Facebook pentru 19 miliarde de dolari în 2014, compania americană a tot căutat mijloace de monetizare care să nu alieneze prea tare baza de peste 1 miliard de utilizatori zilnici ai aplicației.
S-a încercat chiar legarea conturilor de Facebook cu cele de WhatsApp, pentru obținerea datelor personale care să permită targetarea cu reclame a utilizatorilor, însă, în cele din urmă, Facebook a fost nevoită să renunțe la această măsură în Europa, după ce a primit o amendă de 110 de milioane de euro pentru informarea incorectă a utilizatorilor.