Facebook a anunțat că testează în prezent o primă modalitate de monetizare a WhatsApp care implică conectarea business-urilor cu utilizatorii aplicației.
Testată în prezent cu un număr limitat de firme, viitoarea funcție WhatsApp va permite acestora să-și prezinte serviciile utilizatorilor, iar celor din urmă să ia rapid legătură cu o anumită companie.
Principiul este asemănător cu ceea ce Facebook a început deja să implementeze în cealaltă aplicație de chat a sa, Facebook Messenger. Ideea este ca unei companii care a fost anterior contactată de un utilizator să-i fie permis să-i comunice acestuia diverse oferte.
3 aprilie - Eveniment Profit Health.forum - Sănătate nouă
16 aprilie - Maratonul de Educație Financiară
Însă, ca și în cazul lui Facebook Messenger, condiția care prevede că o companie are voie să scrie unui utilizator doar după ce acesta a realizat primul contact, ar putea fi dată la o parte. Se pare că aceasta constituie o limitare prea drastică în calea promovării firmelor și automat a veniturilor Facebook.

Astfel, Facebook ia în calcul renunțarea la condiția amintită și ar putea da mai multă libertate business-urilor în relația lor scrisă cu utilizatorii celor două servicii de chat.
Profilurile de business din WhatsApp vor avea afișat în dreptul lor un V verde, care să le evidențieze. De asemenea, mesajele promoționale vor avea textul colorat cu galben.
Cei de la Facebook intenționează să implementeze și o funcție de căutare prin care utilizatorul să găsească contul de WhatsApp al unei anumite firme.

Din informațiile de până acum, se pare că utilizatorul nu va putea dezactiva această funcție. Singurul lucru pe care-l va putea face va fi să blocheze contul unei firme care exagerează cu mesajele folosind funcția de blocare oferită și în prezent de WhatsApp.
După renunțarea la taxa de 1 dolar pe an percepută de WhatsApp înainte de achiziționarea de către Facebook pentru 19 miliarde de dolari în 2014, compania americană a tot căutat mijloace de monetizare care să nu alieneze prea tare baza de peste 1 miliard de utilizatori zilnici ai aplicației.
S-a încercat chiar legarea conturilor de Facebook cu cele de WhatsApp, pentru obținerea datelor personale care să permită targetarea cu reclame a utilizatorilor, însă, în cele din urmă, Facebook a fost nevoită să renunțe la această măsură în Europa, după ce a primit o amendă de 110 de milioane de euro pentru informarea incorectă a utilizatorilor.