WhatsApp va introduce "canale" care vor permite organizațiilor să comunice public cu un număr mare de abonați, o dezvoltare semnificativă pentru mesageria renumită până acum pentru protejarea confidențialității conversațiilor utilizatorilor săi, relatează AFP.
"Suntem încântați să vă prezentăm canalele WhatsApp, o modalitate simplă, fiabilă și privată de a primi informații importante de la persoane și organizații pe platforma noastră", a anunțat joi filiala Meta (Facebook, Instagram), într-un comunicat de presă online.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Această nouă funcție va fi testată mai întâi în Singapore și Columbia, înainte de a fi lansată în alte țări.
Utilizatorii vor putea găsi canalele care îi interesează într-o filă nouă, numită "Actus", separată de discuțiile cu contactele și grupurile lor.
Administratorii canalelor nu vor putea adăuga abonați. Ei vor comunica "într-un singur sens", trimițând mesaje, fotografii, videoclipuri, stickere și sondaje.
Meta a precizat că printre organizațiile partenere se vor număra Comitetul Internațional de Salvare (IRC), Organizația Mondială a Sănătății (OMS) și echipele de fotbal FC Barcelona și Manchester United.
Acest nou serviciu ar trebui să permită grupului californian să relanseze sistemul de mesagerie ultra-popular în anumite regiuni ale lumii (în special în Africa și America Latină), dar mult mai puțin popular în Statele Unite.
Gigantul rețelelor sociale a traversat un an dificil în 2022, cu prima scădere a veniturilor sale din publicitate de la intrarea sa pe Bursă în 2012.
Canalele îi vor permite să ofere mărcilor o nouă modalitate de a comunica cu consumatorii.
CITEȘTE ȘI VIDEO New York, sub ceață portocalie după incendiile de vegetație din Canada. Aerul este aproape irespirabil în metropola americană: „Nici măcar nu poți vedea Statuia Libertății”În ceea ce privește securitatea și confidențialitatea, abonații nu vor vedea numerele de telefon ale altor persoane din audiență, iar opțiunile lor de canale vor fi private. Conținutul postat va dispărea după 30 de zile.
"Canalele WhatsApp vor avea drept scop să devină cea mai sigură funcție de mesagerie publică disponibilă și să continue să ofere un nivel de confidențialitate la nivelul așteptărilor utilizatorii aplicației", a mai spus compania.
"Deoarece canalele urmăresc să ajungă la un public larg", ele nu vor fi criptate în mod implicit, așa cum sunt conversațiile private, a adăugat ea.
Cu toate acestea, Meta intenționează să ofere canalelor criptare end-to-end în anumite cazuri, de exemplu pentru asociații non-profit sau în domeniul sănătății.
Acest tip de criptare garantează că mesajele pot fi citite doar de expeditor și destinatar.
WhatsApp, achiziționată de Facebook în 2014, și-a construit reputația pe această funcționalitate, la fel ca Signal și Telegram, mesagerii rivale.