Cea mai folosită aplicație de comunicare are un nou set de condiții de utilizare, care prevăd transmiterea informațiilor colectate către Facebook, companie care deține WhatsApp.
Facebook nu renunță la accesarea datelor colectate de WhatsApp, chiar dacă Uniunea Europeană a interzis anterior acest lucru. Doar că, de data această, colectarea nu are legătură cu afișarea reclamelor.
WhatsApp a început, de miercuri, să afișeze o notificare celor peste 2 miliarde de utilizatori ai săi, prin care le aduce acestora la cunoștință o serie de modificări pe care le va suferi regulamentul de folosire a aplicației.
CITEȘTE ȘI Facebook renunță la butonul ''Like'' pentru anumite paginiModificările sunt împărțite în trei categorii, în funcție de modul în care vor fi folosite datele:
- Legate directe de folosirea WhatsApp;
- În legătură cu modul în care companiile care vând pe WhatsApp pot folosi servicile Facebook pentru a stoca comunicările cu clienții;
- Pentru integrarea WhatsApp cu Facebook.
Facebook va avea acces la o serie întreagă de informații colectate de WhatsApp, de la datele tranzacțiilor realizate de cei care vor face cumpărături, la cele de identificare ale device-urilor și IP-urile utilizatorilor.
Noile clauze vin să faciliteze noua strategie de monetizare a WhatsApp, care, în loc de reclame, se va axa pe servicii oferite companiilor. Acestea vor putea comunica cu clienții și vinde direct în cadrul platformei.