Indexarea știrilor în funcție de relevanță și popularitate de către giganții media nu este în măsură să pună consumatorii în temăcu realitatea la zi, atrage atenția Dorothee Baer, care va prelua portofoliul pentru politici digitale din guvernul Germaniei.
Viitorul ministru german pentru politici digitale, Dorothee Baer, a afirmat că va presa giganții media, cum sunt Google și Facebook, să diversifice și să actualizeze informațiile afișate în news feeds, pentru a evita crearea unor ”camere ecou” pentru persoane care gândesc la fel, transmite Reuters, preluată de news.ro.
Aceste companii au fost presate în ultima perioadă de autorități de reglementare din întreaga lume, din cauza dovezilor care arată cum recircularea unui anumit tip de știri și imagini pe platformele lor poate îngusta percepția asupra lumii și comportamentul alegătorilor.
Baer a spus că va discuta cu reprezentanții Facebook și Google despre felul în care sunt afișate postările pe platformele de socializare.În acest moment, algoritmii sortează postările în funcție de relevanță și popularitate. Asta urcă în afișări postările mai vechi, care deseori au puțină legătură cu realitatea, a arătat Baer într-un interviu acordat publicației Die Welt. ”Vreau să văd din nou știri în timp real, care confruntă oamenii nu cu ceea ce vor să știe ci cu ceea ce au nevoie să știe, cu ceea ce se întâmplă în acest moment”, a spus aceasta.
Victoria șocantă a lui Donald Trump în alegerile prezidențiale din Statele Unite din 2016 și a taberei pro-Brexit în referendumul din Marea Britanie au provocat îngrijorări mari că ”bulele din media socială” fac imposibil ca alegătorii să discearnă ce este adevărat și ce nu. În Germania, unde experiența de a trăi sub două regimuri totalitare în secolul XX a creat o îngrijorare enormă legată de implicațiile mediei sociale pentru viața privată, utilizarea platformelor de socializare este mai scăzută, dar în creștere.