VIDEO Premiul Nobel pentru Fizică 2024. John Hopfield și Geoffrey Hinton au fost premiați pentru descoperiri fundamentale pentru dezvoltarea procesului de machine learning, cu ajutorul rețelelor neuronale artificiale

scris astăzi, 14:43

Premiul Nobel pentru Fizică. John Hopfield și Geoffrey Hinton au fost premiați pentru descoperiri fundamentale pentru dezvoltarea procesului de machine learning, cu ajutorul rețelelor neuronale artificiale.

“Deși calculatoarele nu pot gândi, pot imita funcții precum memoria sau învățarea. Cei doi laureați, primul din SUA și al doilea din Canada, au folosit instrumente din fizică pentru a dezvolta metode care stau la baza machine learning-ului de astăzi”, a transmis comitetul. Mai concret, Hopfield a inventat o structură care poate stoca și reconstrui informații, iar Hinton a identificat o metodă care poate recunoaște elemente caracteristice într-un tip de date, arată BiziDay.

ULTIMA ORĂ FOTO Dacia Sandrider, pe primul loc în Raliul Marocului CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ FOTO Dacia Sandrider, pe primul loc în Raliul Marocului
15 octombrie - Eveniment Profit Health.forum
31 octombrie - Maratonul de Educație Financiară
5 noiembrie - Gala Profit – Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii

Rețelele neuronale artificiale (RNA) sunt modele de circuite inspirate din rețelele neuronale biologice, cu toate că au o structură diferită. Ele sunt formate din așa-numiții neuroni artificiali, conectați între ei prin legături care imită sinapsele și prin care circulă informație, sub formă de semnale numerice. Cu tot mai multe operațiuni și prin dezvoltarea RNA, o astfel de rețea își îmbunătățește performanțele.

Pe lângă recunoașterea internațională, cei doi vor împărți suma de 1,1 milioane de dolari. Luni, americanii Victor Ambros și Gary Ruvkun au fost premiați pentru realizările în domeniul medicinei, mai exact pentru descoperirea micro-ARN-ului și rolul său în reglarea genelor. Miercuri, va fi decernat premiul pentru chimie.

Premiile Nobel pentru medicină, fizică, chimie, literatură și pace au fost înființate prin testamentul filantropului suedez Albert Nobel.

premiul nobel