Compania chineză de tehnologie Baidu a raportat venituri mai bune decât așteptările, în creștere cu 15% în trimestrul al doilea, față de aceeași perioadă a anului trecut, susținute de creșterea publicității online, transmite CNBC.
Potrivit datelor firmei Refinitiv, acesta a fost cel mai rapid ritm de creștere trimestrial de la an la an din ultimii doi ani, scrie News.ro
Acțiunile Baidu tranzacționate în SUA au crescut cu peste 4% în urma informațiilor.
Iată cum Baidu a evoluat compania în trimestrul al odilea, față de estimările consensuale ale analiștilor Refinitiv:
Veniturile de 34,1 miliarde de yuani (4,7 miliarde de dolari) au depășit estimările de 33,28 miliarde de yuani.
Câștigurile pe acțiune de depozit american, pe o bază non-GAAP, au fost de 22,55 yuani, față de 15,79 yuani aceeași perioadă a anului trecut.
În cadrul activităților de bază ale Baidu, veniturile din marketing online au crescut cu 15%, până la 19,6 miliarde de yuani, iar veniturile din marketing non-online au crescut cu 12%, până la 6,8 miliarde de yuani.
Utilizarea AI de către companie, pentru a potrivi mai bine reclamele cu interogările de căutare Baidu a contribuit la creșterea vânzărilor de marketing online, a declarat Robin Li, cofondator și CEO al Baidu, în timpul unei conferințe privind veniturile.
CITEȘTE ȘI Corporația Sportradar, cu afaceri de 1 miliard euro și consiliată de legendarul Michael Jordan, a intrat în RomâniaBaidu operează principalul motor de căutare pe internet al Chinei, precum și aplicații utilizate în mod obișnuit pentru consumatori, pentru navigare și stocarea documentelor în cloud.
”În al doilea trimestru al anului 2023, Baidu Core a accelerat creșterea veniturilor și a profitului, determinată de performanța solidă a afacerii de marketing online și de pârghia operațională”, a spus Li într-un comunicat.
”AI generativă și modelele de limbaj mari dețin o putere de transformare imensă în numeroase industrii, prezentând o oportunitate de piață semnificativă pentru noi”, a spus el.
Baidu a făcut progrese cu o alternativă ChatGPT în limba chineză numită Ernie bot, care este deschisă publicului și a fost lansată în martie.
Chatbotul rival extrem de popular al OpenAI nu este ușor accesibil în țară. Săptămâna trecută, Baidu a anunțat că cinci plugin-uri bot Ernie, inclusiv cele pentru conversia rapidă a textului în video și pentru căutarea PDF, vor deveni mai disponibile pentru utilizatori.
Trei dintre pluginuri pot fi, de asemenea, utilizate simultan, potrivit companiei.
Compania intenționează să adauge pluginuri de la dezvoltatori terți, a spus Li la conferința pentru venituri.
Baidu a acordat până acum prioritate partenerilor corporativi pentru accesul la botul său Ernie, care a fost deschis pentru o utilizare mai largă prin intermediul unei liste de așteptare, la începutul acestui an.
Mai multe reglementări ”pro-inovare” AI
În ceea ce privește reglementările guvernamentale, Li a afirmat că Baidu ”așteaptă încă undă verde pentru lansarea pe scară largă a botului Ernie pentru utilizare în aplicațiile destinate consumatorilor”.
Dar el a spus că cea mai recentă versiune a regulilor AI ale Chinei, care a intrat în vigoare pe 15 august, este ”mai mult pro-inovare decât reglementare”.
Aceasta este în comparație cu o versiune anterioară lansată în aprilie.
”Nu avem o dată exactă pentru toate. Dar tendința este foarte promițătoare și suntem destul de optimiști în ceea ce privește viitorul pentru un mediu de reglementare mai bun”, a spus Li.
Baidu a dezvăluit săptămâna trecută, de asemenea, un asistent bazat pe inteligență artificială care ar putea ajuta cu sarcini, inclusiv rezervarea de întâlniri, bilete de avion și hoteluri.
CITEȘTE ȘI Microsoft va închide magazinul online al Xbox 360Nu a fost imediat clar cum ar putea utilizatorii să obțină produsul asistent.
Compania caută, de asemenea, să extindă acoperirea AI în sectorul auto. Luna aceasta, compania a anunțat un acord strategic cu Changan Automobile, deținută de stat, pentru a dezvolta capacități de conducere autonomă bazate pe modelul AI din spatele botului Ernie al lui Baidu.
Baidu nu este singură în incursiunea sa, deoarece alți giganți tehnologici chinezi fac și ei eforturi în produse legate de AI.
La începutul acestei luni, gigantul comerțului electronic Alibaba a susținut că ”cererea puternică” pentru formarea modelelor de inteligență artificială pe cloud și oportunitatea de afaceri aferentă abia începe.
Titanul internetului Tencent a declarat săptămâna trecută, în timpul lansării veniturilor, că intenționează să-și lanseze propriul model AI la sfârșitul acestui an, pentru utilizare în produse precum jocuri și publicitate.
Robotaxi Baidu operează, de asemenea, taxiuri autonome sub marca Apollo Go în China.
În trimestrul al doilea, Baidu a spus că a efectuat aproximativ 714.000 de plimbări cu robotaxiuri, față de 660.000 în primul trimestru.
Companiei i sa permis să înceapă să taxeze tarife pentru plimbările publice cu robotaxi la Beijing, în noiembrie 2021.
Pasagerii pot rezerva cursele, care sunt de obicei foarte subvenționate, printr-o aplicație.
Majoritatea robotaxiurilor, care sunt disponibile în părți ale multor orașe mari din China, au încă personal uman în interior.
În iunie, compania a declarat că a primit aprobarea de a opera robotaxiuri fără angajați într-o suburbie din Shenzhen. Aceasta a urmat aprobării similare din august 2022 pentru a elimina personalul uman din unele robotaxiuri, din părți din Wuhan și Chongqing.