Facebook a obținut venituri peste așteptările analiștilor în trimestrul patru al anului trecut, susținute de creșterea cheltuielilor pentru publicitate de către companii, pentru a profita de sezonul cumpărăturilor de iarnă care au avut loc în mare parte online din cauza pandemiei de coronavirus, transmite Reuters.
Rezultatele validează implicarea Facebook în comerțul electronic prin intermediul Instagram Shopping și al Facebook Marketplace, scrie News.ro.
Compania a lansat o serie de produse de comerț electronic, cum ar fi Facebook Pay și Facebook Shops, care permit achizițiile prin aplicație de-a lungul unei suite de aplicații ale companiei, inclusiv prin intermediul Instagram și WhatsApp.
Numărul utilizatorilor activi lunari a urcat cu 12%, la 2,8 miliarde, peste nivelul de 2,75 de miliarde anticipat de analiști.
Veniturile totale, care includ în mare parte veniturile din publicitate, au avansat de la 21,08 miliarde de dolari în urmă cu un an la 28,07 miliarde de dolari, în trimestrul încheiat pe 31 decembrie.
Analiștii anticipau în medie venituri trimestriale de 26,44 de miliarde de dolari, potrivit datelor IBES ale firmei Refinitiv.
Profitul net a atins 11,22 miliarde de dolari, respectiv 3,88 dolari pe acșiune, comparativ cu 7,35 de miliarde de dolari, sau 2,56 de dolari pe acțiune, în urmă cu un an.