Livrările de smartphone-uri Apple în China au crescut cu 52% în aprilie față de un an în urmă, continuând o revenire observată în martie, potrivit datelor unei firme de cercetare afiliate guvernului chinez, citate de Reuters.
Creșterea vine după o performanță slabă a gigantului tehnologic american pe cea mai mare piață de smartphone-uri din lume la începutul acestui an, pe fondul concurenței intense în categoria smartphone-urilor de ultimă generație din partea rivalilor locali precum Huawei, scrie News.ro.
Livrările de telefoane de marcă străină în China au crescut cu 52% în aprilie, la 3,495 milioane de unități, de la 2,301 milioane cu un an mai devreme, au arătat datele Academiei Chinei de Tehnologia Informației și Comunicațiilor (CAICT).
Deși datele nu au menționat în mod explicit Apple, compania este producătorul străin de telefoane dominant pe piața de smartphone-uri din China. Acest lucru sugerează că creșterea livrărilor de marcă străină poate fi atribuită performanței Apple.
Livrările Apple în China au crescut cu 12% în martie, marcând o îmbunătățire semnificativă față de primele două luni din 2024, când compania a cunoscut o scădere de 37% a vânzărilor.
Vânzările ar putea înregistra o nouă creștere în luna mai, deoarece Apple a lansat luna aceasta o campanie agresivă de reduceri pe site-ul său oficial Tmall din China, oferind reduceri de până la 2.300 de yuani (318 USD) la anumite modele de iPhone.
La începutul acestei luni, CEO-ul Apple, Tim Cook, a prognozat creșterea vânzărilor de iPhone pe unele piețe, inclusiv China, după ce compania a raportat o scădere cu 8,1% a veniturilor din al doilea trimestru în regiunea Chinei Mari.
CITEȘTE ȘI Grupul austriac Raiffeisen lansează în România o entitate IT. Hornbach și Mega Image au avut mișcări similareReducerea de prețuri, dublă față de o reducere oferită în februarie, vine după ce Huawei a prezentat luna trecută noua sa serie de smartphone-uri de ultimă generație, Pura 70, în urma lansării Mate 60 în august anul trecut.
Huawei a depășit Apple în primul trimestru în calitate de furnizorul de smartphone-uri numărul 2 în China și își intensifică strategia de retail prin deschiderea mai multor magazine emblematice și adăugarea mai multor distribuitori de retail.
Spinoff-ul Huawei Honor deține primul loc. Vânzările totale de smartphone-uri în China au crescut în aprilie cu 25,5%, până la 22,7 milioane de unități, arată datele CAICT.