Utilizatorii Facebook, inclusiv din România, vor fi întrebați în următoarele zile dacă sunt de acord cu folosirea anumitor date și recunoașterea feței. Publicitatea direcționată nu va putea fi evitată complet

Utilizatorii Facebook, inclusiv din România, vor fi întrebați în următoarele zile dacă sunt de acord cu folosirea anumitor date și recunoașterea feței. Publicitatea direcționată nu va putea fi evitată complet
scris 18 apr 2018

Facebook anunță modificări legate de confidențialitatea datelor, cu scopul de a respecta legislația europeană. Utilizatorii din Europa, inclusiv România, vor fi întrebați zilele viitoare dacă sunt de acord cu utilizarea anumitor date, folosite pentru reclamele țintite sau recunoaștere facială.

Solicitarea acordului explicit din partea utilizatorilor pentru utilizarea anumitor date vine în contextul în care, de luna viitoare, în Europa va începe implementarea preverilor Regulamentului General privind Protecția Datelor (GDPR). Totodată, Facebook întâmpină presiuni din partea autorităților după ce, recent, a ieșit la iveală faptul că datele a 87 milioane de utilizatori au ajuns, fără permisiune, la forma de consultanță politică Cambridge Analytica.

Urmărește-ne și pe Google News

Deși schimbările se vor adresa inițial utilizatorilor din Europa, noile opțiuni vor fi aplicate, ulterior, tuturor celor care folosesc Facebook.

BNR vine cu amendamente la inițiativa senatorului Zamfir privind limitarea dobânzilor: Plafoane maxime diferențiate pe tipuri de credite, cu DAE între 6,6% și 41% CITEȘTE ȘI BNR vine cu amendamente la inițiativa senatorului Zamfir privind limitarea dobânzilor: Plafoane maxime diferențiate pe tipuri de credite, cu DAE între 6,6% și 41%

"Tuturor utilizatorilor, indiferent unde locuiesc, li se va cere să revizuiască anumite informații despre felul în care Facebook folosește datele și să ia decizii legate de confidențialitate. Vom începe să aplicăm aceste schimbări în Europa, săptămâna aceasta", spun reprezentanții Facebook.

Deși Facebook promite că anumite date nu vor mai fi folosite fără acordul utilizatorilor, conducerea companiei spune că cei care folosesc rețeaua socială vor fi nevoiți să accepte, totuși, reclame direcționate pentru a continua să utilizeze serviciile companiei.

"Facebook este un serviciu susținut de reclame", a spus, potrivit Reuters, Rob Sherman, director adjunct pe probleme de confidențialitate, la un eveniment cu presa.

Ca parte a schimbărilor pregătite, Facebook va întreba utilizatorii dacă doresc să vadă reclame bazate pe convingerile politice, religioase sau detalii legate de relații (date protejate de legislația UE). Utilizatorii vor fi întrebați și despre controversata funcșe care permite colectarea datelor de la parteneri, cum ar fi site-uri care folosesc butonul like. Totodată, utilizatorilor le va fi cerut acordul pentru activarea funcției de recunoaștere facială, pe baza căreia o persoană poate fi identificată în fotografii.

Funcția Facebook de recunoaștere facială, care sugerează automat utilizatorilor pe cine să eticheteze într-o fotografie, a fost retrasă din Europa și Canada în 2012. Începând cu această săptămână, utilizatorii europeni vor putea activa această funcție.

Un judecător american a admis o cerere în vederea depunerii unei plângeri colective împotriva Facebook, în baza unor acuzații legate de colectarea ilegală a datelor private ale utilizatorilor, prin funcția de recunoaștere facială.

Multe voci spun că, în pofida schimbărilor anunțate, Facebook, încearcă să facă dificilă blocarea utilizării anumitor date.

Dacă utilizatorii doresc să nu permită utilizarea datelor amintite mai sus, nu vor putea apăsa, simplu, un buton pe care scrie "nu". Singurele opțiuni vor fi "acceptă și continuă" și "administrează setările legate de date", care redirecționează utilizatorul că o nouă pagină, care oferă detalii. Utilizatorul va putea bloca utilizarea datelor cu privire la care îi este cerut acordul abia pe o a treia pagină.

Mai multe detalii legate de noile setări de confidențialitate sunt disponibile pe blogul Facebook.

viewscnt
Afla mai multe despre
publicitate
facebook
gdpr
confidentialitate
recunoastere faciala
optiuni
date
europa