Meta va permite utilizatorilor Facebook și Instagram din UE să renunțe la urmărire prin completarea unui formular și prezentarea unui motiv, notează Der Standard.
Astfel, oricine folosește Facebook, Instagram sau o platformă de socializare comparabilă nu are în prezent de ales, propriul comportament de utilizare este urmărit pentru ca agenții de publicitate să poată difuza reclame personalizate, arată G4Media.ro.
Deși propria activitate de bază se bazează pe acest mecanism, Meta se abate acum puțin de la abordarea obișnuită. Cel puțin în cadrul Uniunii Europene și nu neapărat din bunăvoință.
Utilizatorii vor trebui să completeze un formular online în care să explice de ce nu doresc să fie urmăriți
Potrivit unui raport publicat în Wall Street Journal, anumiți utilizatori selectați ai Facebook și Instagram vor putea în curând să refuze în mod activ partajarea datelor lor cele mai personale. Utilizatorii vor trebui să completeze un formular online în care să explice de ce nu doresc să fie urmăriți. Meta va analiza apoi obiecțiile solicitanților înainte de a pune în aplicare modificările, potrivit ziarului american
Rămâne neclar dacă și din ce motive Meta ar putea respinge o astfel de cerere. Cu toate acestea, se pare că societatea își rezervă opțiunea de a nu permite anumitor utilizatori să renunțe la urmărire. Compania a declarat că, deocamdată, nu va publica formularul. Cu toate acestea, pentru utilizatorii din Uniunea Europeană, acesta va fi disponibil în secțiunea de ajutor începând cu 5 aprilie.
Motivul mutării Meta ar putea fi o decizie a autorității irlandeze pentru protecția datelor. În ianuarie, autoritatea a declarat ilegal faptul că utilizatorii Facebook și Instagram din UE nu au opțiunea de a se opune colectării de date și a stabilit pentru Meta un termen limită de 5 aprilie pentru a face modificările necesare. Parte a acestei decizii a fost o amendă de 390 de milioane de euro.
Prin urmare, Meta și-a anunțat deja intenția de a face apel la această decizie și la amendă, scrie Wall Street Journal.
Meta invocă interesul legitim în colectarea datelor utilizatorilor
Cei care completează cu succes formularul de renunțare a Meta vor continua, în mod logic, să primească publicitate. Cu toate acestea, acestea vor fi adaptate utilizatorilor doar pe baza unor date generale, cum ar fi vârsta și sexul, și nu pe baza comportamentului de utilizare.
Prin urmare, demersul Meta este mult mai conservator decât abordarea Apple și Google. Ambele companii oferă acum posibilitatea de a afișa publicitate personalizată prin simpla apăsare a unui buton.
ONG-ul pentru protecția vieții private Noyb scrie într-un comunicat de presă că Meta trece de la o practică ilegală la alta. Compania argumentează că funcția complicată de excludere se bazează pe un „interes legitim” în colectarea datelor utilizatorilor. Din punct de vedere legal, însă, este necesar un consimțământ „opt-in”.
Prin urmare, de îndată ce noul regulament va intra în vigoare, Noyb dorește să ia măsuri suplimentare.