Instagram a întrerupt legăturile cu unul din partenerii săi preferați, dar care ar fi urmărit poziția geografică a mai multor milioane de utilizatori ai rețelei sociale.
Facebook a eliminat compania de marketing Hyp3r din cadrul platformei de reclame pentru Instagram, după ce aceasta a încălcat regulile din mai multe puncte de vedere, inclusiv spionarea utilizatorilor.
Însă, nici Facebook și nici Instagram nu au depistat acțiunile Hyp3r sau, dacă le-au depistat, nu au luat nicio măsură pentru când informația a ajuns în presă.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Hyp3r a colectat datele precise de localizare ale milioane de utilizatori, chiar prin intermediul postărilor acestora. În momentul în care publică o fotografie pe Instagram, utilizatorii pot alege să afișeze și locul în care au făcut poza. De această alegere au profitat cei de la Hyp3r.
Compania de marketing nu s-a oprit însă aici. Hyp3r s-a mai ocupat cu salvarea unui mare număr de postări publice în formatul Stories și colectarea datelor personale din cadrul profilurilor publice de utilizator.
Interesant este că, fără să colecteze informații private, ci doar informații pe care utilizatorii le fac publice de bună voie, Hyp3r a reușit să profileze în mod detaliat milioane de utilizatori.
Astfel, eliminarea din cadrul rețelei de advertising pare să vină mai mult din faptul că Facebook se teme că utilizatorii pot înțelege ce se poate întâmpla când oferă de bună voie atât de multe informații. Dacă utilizatorii își dau seama ce se întâmplă cu datele lor, pot deveni mai reticenți în ceea ce privește postarea în cadrul rețelelor sociale, ceea ce nu este bine pentru business-ul Facebook.