Browser-ul Brave a lansat un program prin care cei care participă și aleg să nu blocheze reclamele afișate de site-urile pe care le vizitează primesc în schimb un procent important din veniturile generate de reclame.
Brave, un browser care încearcă să găsesc un model nou de business în jurul reclamelor digitale, care să convină atât advertiserilor, cât și utilizatorilor, a demarat un program prin care încearcă să motiveze utilizatorii să nu blocheze reclamele.
În mod normal, Brave include opțiunea blocării reclamelor online. Noul program însă, le dă utilizatorilor posibilitatea de a opta între a bloca gratuit reclamele sau a nu le bloca și a fi recompensați pentru asta.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Programul prevede ca utilizatorul să primească 70% din veniturile generate de reclamele pe care le vede. Plata vine sub forma unui monede virtuale proprii, numite BAT (Basic Attention Tokens).
Eventual, utilizatorii vor putea schimba monedele virtuale în bani clasici. Însă, deocamdată, acestea pot fi folosite pentru a recompensa publisherii preferați pentru conținutul de calitate sau pentru a fi schimbate în locul unor recompense (vouchere pentru restaurante sau camere de hotel).
Conform dezvoltatorului, din ianuarie, de când a început să fie testat acest program, până în momentul lansării oficiale de acum, 40% dintre utilizatorii de desktop au ales să activeze acest program și să nu blocheze reclamele pentru a primi criptomonede.
Restul de 60% folosesc în continuare browser-ul pentru opțiunile de blocare a reclamelor.
Brave este dezvoltat de un startup condus de Brendan Eich, fost CEO Mozilla și creatorul limbajului JavaScript.