Twitter va adăuga etichete și mesaje de avertizare la unele tweeturi cu informații controversate sau înșelătoare despre COVID-19

Twitter va adăuga etichete și mesaje de avertizare la unele tweeturi cu informații controversate sau înșelătoare despre COVID-19
Profit.ro
Profit.ro
scris 12 mai 2020

Twitter va adăuga etichete și mesaje de avertizare la unele tweeturi care conțin informații controversate sau înșelătoare despre COVID-19, a anunțat compania luni, ca parte a unei noi abordări a dezinformării pe platforma sa de socializare, transmite Reuters.

Noile etichete ale Twitter vor oferi linkuri către mai multe informații, în cazurile în care riscul de daune care ar putea fi provocate de un tweet nu este atât de grav pentru a fi eliminat, dar oamenii ar putea fi totuși induși în eroare, a anunțat Twitter într-o postare pe blog, scrie News.ro.

Urmărește-ne și pe Google News
Noul design Facebook, disponibil pentru toți utilizatorii CITEȘTE ȘI Noul design Facebook, disponibil pentru toți utilizatorii

Compania a arătat că, în funcție de probabilitatea daunelor și de tipul de informații înșelătoare din tweet, pot fi adăugate și avertismente pentru a spune că tweetul intră în conflict cu recomandările experților în sănătate publică.

Twitter a explicat că aceste etichete, care vor părea asemănătoare cu cele lansate pentru a semnaliza media care manipulează, se vor aplica, de asemenea, pentru tweeturile care au fost publicate înainte de acest anunț al Twitter și vor fi folosite indiferent de cine a trimis tweetul.

Site-urile de socializare, inclusiv Facebook și YouTube, serviciul video al Google Alphabet, sunt presate de politicieni să combată dezinformarea care s-a răspândit pe platformele lor despre pandemia COVID-19 provocată de noul coronavirus.

Astfel de afirmații false au variat de la remedii false până la dezinformarea care leagă virusul cu teoriile conspirației despre persoane publice, cum ar fi co-fondatorul Microsoft Bill Gates, devenit filantrop, sau tehnologia de telefonie mobilă 5G.

Partenerii terți ai Facebook pentru verificarea informațiilor publicate pe platforma de socializare, între care și Reuters, aplică etichete conținutului, iar luna trecută YouTube a anunțat că va începe să afișeze și panouri de informații referitoare la veridicitatea informațiilor din conținutul video, în Statele Unite.

În martie, Twitter a interzis tweeturile care sunt contrare recomandărilor autorităților de sănătate publică referitoare la COVID-19.

viewscnt
Afla mai multe despre
twitter
covid-19