Twitter ridică regula împotriva dezinformării Covid

Twitter ridică regula împotriva dezinformării Covid
scris 30 nov 2022

Twitter a anunțat că a încetat să mai aplice o politică menită să împiedice răspândirea dezinformării Covid, în timp ce noul proprietar, Elon Musk - care a intrat anterior în conflict cu oficialii americani cu privire la normele de siguranță în caz de pandemie - continuă să își refacă politicile de moderare a conținutului, transmite AFP.

Măsura vine după ce miliardarul a restabilit o serie de conturi pe rețeaua de socializare care fuseseră anterior interzise pentru încălcarea regulilor sale de conținut, cum ar fi cel al fostului președinte Donald Trump, scrie News.ro.

Urmărește-ne și pe Google News
Licenseware finalizează o nouă rundă de investiții, în valoare de un milion de euro CITEȘTE ȘI Licenseware finalizează o nouă rundă de investiții, în valoare de un milion de euro

"Începând cu data de 23 noiembrie 2022, Twitter nu mai aplică politica Covid-19 privind informațiile înșelătoare", se arată într-un mesaj postat pe pagina oficială a companiei. 

În timpul pandemiei, Twitter s-a apucat să eticheteze tweet-urile înșelătoare despre Covid și să dea afară utilizatorii care persistau să răspândească astfel de dezinformări.

Conținutul interzis includea declarații menite să influențeze oamenii să încalce orientările autorităților sanitare, alături de leacuri false sau negarea faptelor științifice, potrivit unui blog Twitter.

Până în luna septembrie a acestui an, Twitter a suspendat 11.230 de conturi în cadrul acestei politici, se arată pe blog.

Musk, care conduce și Tesla, a intrat în conflict cu oficialii în 2020 din cauza unor ordine de siguranță împotriva pandemiei care au închis temporar fabrica gigantului de mașini electrice din California, calificând măsurile drept "fasciste" și "un scandal" care încalcă libertatea personală.

Sub conducerea lui Musk, care se autointitulează un "absolutist al libertății de exprimare", Twitter a început să reintroducă aproximativ 62.000 de conturi în ceea ce se numește la nivel intern "Big Bang", potrivit blogului de știri Platformer.

De la preluarea platformei luna trecută, Musk a redus aproximativ jumătate din forța de muncă a Twitter, inclusiv mulți angajați însărcinați cu combaterea dezinformării, în timp ce un număr necunoscut de alte persoane au demisionat voluntar.

Yoel Roth, fostul șef al Departamentului de încredere și siguranță de la Twitter, care a plecat după ce Musk a preluat conducerea, a declarat în timpul unui interviu acordat, marți, la o conferință a Fundației Knight, că nu este sigur câți angajați au mai rămas în cadrul companiei pentru a modera conținutul.

Musk consideră că tot conținutul permis de lege ar trebui să fie permis pe Twitter, iar luni a descris acțiunile sale ca fiind o "revoluție împotriva cenzurii online din America".

Deși Musk spune că Twitter înregistrează un nivel record de implicare cu el la cârmă, abordarea sa a surprins principala sursă de bani a companiei - agenții de publicitate.

În ultimele săptămâni, jumătate dintre cei mai importanți 100 de agenți de publicitate de pe Twitter au anunțat că suspendă sau că au "încetat aparent să își mai facă publicitate pe Twitter", potrivit unei analize efectuate de grupul non-profit de supraveghere Media Matters. 

viewscnt
Afla mai multe despre
twitter
covid