Autoritatea turcă pentru tehnologiile informației și comunicațiilor a impus interdicții de publicitate platformelor Twitter, Periscope și Pinterest, în baza noii legi privind social media, despre care criticii susțin că vizează să reducă la tăcere opiniile divergente, relatează marți agenția Reuters.
În baza noii legi, companiile de social media au obligația de a numi un reprezentant local în Turcia, prevedere căreia Facebook a anunțat luni că îi va da curs și va numi un astfel de reprezentant.
Legea, intrată în vigoare în octombrie, obligă rețelele de socializare cu mai mult de un milion de conexiuni unice pe zi, cum sunt Twitter și Facebook, să aibă un reprezentant în Turcia, sub amenințarea sancțiunilor, și să se supună deciziilor instanțelor care cer retragerea anumitor materiale în cel mult 48 de ore.
Platforma YouTube, deținută de Google, a anunțat la rândul ei luna trecută că își va desemna un reprezentant.
Noile măsuri privind publicitatea în social media publicate marți în Monitorul oficial turc și intrate în vigoare în aceeași zi le permit autorităților turce să elimine conținuturi de pe astfel de platforme, în loc să blocheze accesul, așa cum s-a întâmplat în trecut.
Companiile care nu respectă legea pot fi sancționate în final cu reducerea cu 90% a lățimii de bandă, ceea ce echivalează practic cu blocarea accesului.