Spre deosebire de Facebook, mesajul prin care Twitter cere permisiunea pentru colectarea datelor personale ale utilizatorilor dispozitivelor mobile Apple este onest.
Precum alte companii înaintea sa, Twitter a început să afișeze o notificare utilizatorilor de iPhone și iPad care au trecut la versiunea 14.5 a sistemului de operare.
Conform schimbărilor făcute de Apple, colectarea datelor personale se mai poate face doar după obținerea acordului utilizatorului. Astfel, aplicațiile care colectează informații personale trebuie să se adapteze și să întrebe utilizatorul dacă le permite acest lucru.
Notificarea conține o scurtă explicație a motivelor pentru care compania colectează date, Twitter spunând, simplu, că face acest lucru pentru a afișa reclame mai relevante.
Mesajul Twitter este sincer și la obiect, spre deosebire de cele mult mai agresive afișate de Facebook și Instagram. Cele două produse, deținute de Facebook, au insinuat că, dacă nu sunt lăsate să urmărească utilizatorii în continuare, ar putea fi accesate contra cost.
Noul App Tracking Transparency din iOS și iPad OS 14.5 a fost aspru criticat de Facebook și alte companii ale căror business-uri se bazează pe reclame și targetarea acestora în funcție de informațiile personale colectate.
De cealaltă parte, utilizatorii se pare că abia așteptau să aibă un cuvânt de spus în privința propriilor date personale. Din datele de până acum, 87% dintre aceștia aleg să blocheze posibilitatea urmăririi pentru aplicații.