Twitter a anunțat că a rezolvat un bug din cauza căruia compania a intrat fără să vrea în posesia datelor de localizare ale unora dintre utilizatorilor săi, fără acceptul acestora și, tot dintr-o eroare, datele respective au ajuns la unul din partenerii săi.
Twitter dovedește o transparență mai mare decât alte companii de tehnologie, făcând public un incident care i-ar putea atrage numeroase critici și afecta imaginea.
Compania a colectat fără intenție coordonatele geografice ale unora dintre utilizatorii săi, din cauza unui bug. Bug-ul a fost între timp rezolvat, însă nu înainte ca datele respective să ajungă și în posesia unui terț care nu ar fi trebuit să aibă acces la ele.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Bug-ul în cauză a afectat doar utilizatorii care folosesc mai multe conturi de Twitter pe iOS și a făcut ca datele de localizare să fie colectate în cazul conturilor în care accesul la localizare era dezactivat.
Practic, în cazul unui utilizator care folosea Twitter cu două conturi diferite dar avea localizarea activată doar pentru primul cont, datele au ajuns la Twitter și pentru cel de-al doilea cont.
Versiunea de Android a aplicației de Twitter nu a suferit ca urmare a acestui bug.
Cu aceeași ocazie, Twitter a mai comunicat faptul că în cazul unuia dintre partenerii săi nu a reușit să elimine localizarea din datele pe care le partajează cu acesta, așa cum promite prin intermediul condițiilor de folosire ale rețelei sociale.
Partenerul nenumit a intrat în posesia unor date aproximative de localizare care nu includ coordonatele precise și numele de utilizator, ci doar o aproximare cu 5 kilometri a poziției geografice.
Twitter mai spune că partenerul respectiv a șters datele primite în acest fel la scurt timp după ce a intrat în posesia lor, conform procedurilor de gestionare a datelor personale impuse de companie.
Pe scurt, Twitter a partajat date personale pe care nu trebuia să le dețină cu o companie care nu trebuia să le primească.