Acțiunile Meta Platforms au scăzut cu mai mult de 2%, joi, la o zi după ce compania a publicat rezultate puternice pentru trimestrul al treilea, dar a oferit comentarii precaute cu privire la potențiala slăbiciune a veniturilor din publicitate din cauza războiului Israel-Hamas, transmite CNBC.
Meta a raportat venituri de 34,15 miliarde dolari pentru trimestrul trei, în creștere cu 23% și cea mai rapidă rată de creștere din 2021, scrie News.ro.
Profitul net al companiei a crescut cu 164%, până la 11,58 miliarde dolari, sau 4,39 dolari pe acțiune.
Atât veniturile, cât și profitul au depășit așteptările Wall Street, marcând o schimbare binevenită pentru investitori, după ce activitatea de bază, a reclamelor digitale, a companiei a scăzut timp de trei trimestre consecutive în 2022.
Acțiunile Meta au crescut inițial după raport, dar câștigurile au fost șterse când directorul financiar al Meta, Susan Li, i-a avertizat pe analiști cu privire la imprevizibilitatea din Orientul Mijlociu.
Ca urmare a conflictului din Israel, Meta a oferit previziuni de venituri pentru trimestrul al patrulea între 36,5 și 40 de miliarde de dolari. Intervalul este mai larg decât diferența de 2,5 miliarde de dolari pe care compania o oferă de obicei.
”Am observat venituri din reclame mai moderate la începutul celui de-al patrulea trimestru, corelate cu începutul conflictului, ceea ce este inclus în perspectivele noastre privind veniturile din trimestrul IV”, a spus Li în timpul convorbirii cu analiștii.
Dar, în ciuda incertitudinii din jurul războiului, mulți analiști rămân optimiști în ceea ce privește performanța Meta.
CITEȘTE ȘI VIDEO PROFIT LIVE Bogdan Alexandrescu, director al Direcției Agri CEC Bank: Agricultura este al doilea domeniu finanțat în CEC Bank. Anul trecut am acordat circa 3,2 miliarde lei credite pentru industria agroalimentarăAnaliștii Evercore au spus că ”marele negativ” din apel a fost că cererea de publicitate pentru mărci a încetinit ca urmare a războiului. Ei notează că Snap a oferit comentarii similare în recentul său apel privind veniturile și a spus că nu este diferit de pauza publicitară care a avut loc după izbucnirea războiului în Ucraina.
”Credem că cererea de reclame a început deja să se redreseze la Meta”, au spus ei într-o notă de miercuri, adăugând că ”cred că cererea pe termen scurt pe piața publicitară va fi mai volatilă decât de obicei”.
În ciuda încetinirii cererii de publicitate a mărcii, analiștii Evercore au spus că multe ”funcționează” la Meta. Ei au spus că AI stimulează angajamentul, iar mantra ”anului eficienței” a companiei se extinde în ani de eficiență.
Analiștii de la Morgan Stanley au spus că, deși Meta a văzut o pauză în publicitatea perntru mărcă, ei cred că compania a fost mai puțin afectată decât altele.
Ei au spus că investițiile Meta în inteligența artificială și angajamentul său din ce în ce mai mare pe Reels le amintesc de perioada în care compania și-a dezvoltat pentru prima dată platformele Facebook și Instagram.
”Deși toată publicitatea poate fi afectată de activitatea geopolitică, alocarea publicității rămâne un joc relativ și credem că decalajul de diferențiere a META se mărește față de majoritatea colegilor”, au scris analiștii într-o notă de joi.
Analiștii de la Deutsche Bank au spus că cred că elementele fundamentale ale afacerii Meta ”rămân cele mai bune din clasă” și pot rezista impactului conflictului. Ei au adăugat că pipeline-ul Meta este ”bogat cu produse”, cum ar fi Threads, care concurează X și alte instrumente AI care ar putea contribui la implicare și venituri.
”Ca atare, avem o convingere din ce în ce mai mare în teza unei creșteri durabile de top la Meta, în ciuda volatilității pe termen scurt legată de incertitudinea geopolitică”, au scris ei într-o notă de joi.