Rețeaua de socializare TikTok, deținută de compania chineză ByteDance, a lansat în Franța și în Spania o nouă aplicație, TikTok Lite, care le permite utilizatorilor să fie plătiți pentru vizionarea de videoclipuri, au anunțat reprezentanții săi, citați de AFP.
Descărcabilă din App Store și magazinele de aplicații pentru dispozitivele mobile cu sistem de operare Android, TikTok Lite este deja disponibilă în Coreea de Sud și Japonia, scrie Agerpres.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Utilizatorii TikTok Lite cu vârste de peste 18 ani pot "să colecteze puncte descoperind noi conținuturi sau realizând anumite acțiuni", au declarat reprezentanții rețelei de socializare. "Punctele astfel colectate pot fi transformate în carduri cadou sau folosite pentru a susține creatorii de conținuturi", au adăugat ei.
"Să dai Like la conținuturi, să urmărești noi creatori și să descoperi conținuturi" sunt acțiuni care fac parte dintre diferitele metode ce permit câștigarea de puncte, pe care utilizatorii vor putea apoi să le cheltuiască pe o platformă de tranzacționare.
"Recompensele variază în funcție de sarcinile îndeplinite și de experiența în aplicație", iar "durata maximală de vizionare a videoclipurilor recompensate este cuprinsă între 60 și 85 de minute", au precizat reprezentanții TikTok.
Foarte apreciată de tineri și de influenceri pentru videoclipurile sale care sunt adeseori dansante sau muzicale, controversata rețea de socializare TikTok a atras peste 1,5 miliarde de utilizatori la nivel mondial.
Ea este acuzată cu regularitate că găzduiește numeroase videoclipuri de dezinformare, provocări periculoase și imagini pornografice sau că ar fi chiar un instrument de spionaj și de propagandă în slujba Chinei, o acuzație respinsă de compania ByteDance.
Lansarea TikTok Lite intervine într-o perioadă în care chestiunea reglementării timpului petrecut în fața ecranelor de către tineri este extrem de discutată în Occident.
Comisia Europeană a demarat totodată anchete separate care vizează Meta, Snap (Snapchat), TikTok și YouTube despre măsurile implementate de aceste companii pentru a proteja "sănătatea fizică și mintală" a minorilor.