Realitatea Virtuală (VR) ar putea deveni o industrie în valoare de 5 miliarde de dolari până în anul 2021 în Statele Unite ale Americii, cu o creștere anuală medie de 64% în următorii cinci ani, potrivit unui studiu citat de The Hollywood Reporter.
Studiourile deja plănuiesc ca spectatorii să urmărească filme cunoscute precum ”Planeta maimuțelor/ Planet of the Apes” și ”Marțianul/ The Martian” într-un nou mod, intrând în rolul unei maimuțe, respectiv în rolul lui Matt Damon, prin intermediul realității virtuale, scrie News.ro.
”Nu există iTunes pentru conținutul nostru VR deocamdată, dar, potrivit estimării noastre, un astfel de magazin ar urma să apară în aproximativ trei ani”, a spus Christopher Vollmer, partener la PricewaterhouseCoopers (PwC), compania care a realizat studiul.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Realitatea virtuală va genera aproape o jumătate din sumele generate de box office, care va cunoaște o creștere de 1,2%, până la 11,2 miliarde de dolari până în 2021, potrivit raportului anual Entertainment & Media Outlook, care include pentru prima dată VR.
Deși jocurile video sunt considerate la îndemână pentru VR, materialele video vor reprezenta partea mai importantă a business-ului.
Compania 21st Century Fox, care a creat studioul FoxNext VR în ianuarie, este unul dintre cei mai activi participanți. A lansat un material VR de promovare a proiectului ”War for the Planet of the Apes”, care va fi lansat pe 14 iulie. În acest proiect, spectatorul va deveni o maimuță.
Compania a încheiat un parteneriat cu RSA Films pentru un material de promovare a proiectului ”Alien: Covenant”, care a fost vizualizat de 4 milioane de ori.
FoxNext lucrează, de asemenea, la versiuni comerciale ale materialelor video ”Apes” și ”Alien” VR, și a lansat experiența VR ”The Martian”, pentru care spectatorii au plătit câte 9,99 de dolari pentru a juca virtual rolul interpretat de actorul Matt Damon în filmul ”Marțianul/ The Martian” (2015).
”VR va continua să se dezvolte și să fie adoptat într-un ritm accelerat. Le oferă cineaștilor o pânză nesfârșită pentru a spune povești și le oferă consumatorilor ceea ce și-au dorit: experiențe mai captivante”, a spus Brendan Handler, manager general al studioului FoxNext VR.
Fox Home Entertainment impune un preț de 14,99 de dolari pentru versiuni VR a unor filme mainstream cumpărate prin intermediul Oculus Video al Facebook, care le permite fanilor să își folosească telefoanele mobile, cuplate la Samsung Gear VR, pentru a viziona filme precum ”Greu de ucis/ Die Hard” și ”Omul pasăre/ Birdman” pe ecrane virtuale gigante, într-un cinematograf la 360 de grade.
Imax a lansat un model prin care consumatorii pot viziona conținut de scurtă durată în scaune care se mișcă și vibrează conform acțiunii de pe ecran. La centrul Imax de experiență VR, aflat într-o clădire din Los Angeles, clienții plătesc 12 de dolari de persoană pentru a viziona primul episod din serialul animat ”Raising a Rukus”.