Majoritatea companiilor care aleg să plătească recompensa cerută de hackeri, pentru a redobândi accesul la date, în urma atacurilor cu ransomware, sunt atacate din nou, conform unui studiu recent.
Compania americană de securitate cibernetică, Cybereason, a publicat rezultatele unui studiu, care și-a propus să afle de ce aleg companiile să plătească recompensa, când cad victimele atacurilor cu ransomware și ce se întâmplă după aceea.
Atacurile cu ransomware sunt devastatoare pentru companii, care, în proporție de 66%, au răspuns că cea mai mare problemă o reprezintă pierderile financiare. 53% văd o problemă majoră în afectarea imaginii publice, 29% se tem de reducerea capacității de producție, iar 25% au suferit chiar oprirea completă a activității.
CITEȘTE ȘI Aplicația Shazam a depășit 1 miliard de identificări lunarÎn fața acestor pericole, în cele mai multe cazuri, companiile aleg să plătească recompensa cerută de hackeri. Acesta a fost și cazul în atacul recent asupra Colonial Pipeline, când furnizarea de carburanți pe coasta de est a Statelor Unite a fost grav afectată.
Problema este că plătirea recompensei este ca o invitație pentru hackeri, care înțeleg că pot să încerce din nou, mai ales știind că firma este dispusă să plătească recompense.
În fapt, studiul Cybereason arată că 80% din companiile care au plătit recompensa cerută de hackeri sunt atacate din nou.
Ransomware-ul este o mare amenințare pentru companii. Conform Cybereason, companiile sunt atacate, în medie, o dată la fiecare 11 secunde, iar pierderile, la nivel global, vor atinge 20 de miliarde de dolari anul acesta.