Studiu: Plata recompenselor în cazul atacurilor cu ransomware nu este cea mai bună idee pentru companii

Studiu: Plata recompenselor în cazul atacurilor cu ransomware nu este cea mai bună idee pentru companii
scris 21 iun 2021

Majoritatea companiilor care aleg să plătească recompensa cerută de hackeri, pentru a redobândi accesul la date, în urma atacurilor cu ransomware, sunt atacate din nou, conform unui studiu recent.

Compania americană de securitate cibernetică, Cybereason, a publicat rezultatele unui studiu, care și-a propus să afle de ce aleg companiile să plătească recompensa, când cad victimele atacurilor cu ransomware și ce se întâmplă după aceea.

Urmărește-ne și pe Google News

Atacurile cu ransomware sunt devastatoare pentru companii, care, în proporție de 66%, au răspuns că cea mai mare problemă o reprezintă pierderile financiare. 53% văd o problemă majoră în afectarea imaginii publice, 29% se tem de reducerea capacității de producție, iar 25% au suferit chiar oprirea completă a activității.

Aplicația Shazam a depășit 1 miliard de identificări lunar CITEȘTE ȘI Aplicația Shazam a depășit 1 miliard de identificări lunar

În fața acestor pericole, în cele mai multe cazuri, companiile aleg să plătească recompensa cerută de hackeri. Acesta a fost și cazul în atacul recent asupra Colonial Pipeline, când furnizarea de carburanți pe coasta de est a Statelor Unite a fost grav afectată.

Problema este că plătirea recompensei este ca o invitație pentru hackeri, care înțeleg că pot să încerce din nou, mai ales știind că firma este dispusă să plătească recompense.

În fapt, studiul Cybereason arată că 80% din companiile care au plătit recompensa cerută de hackeri sunt atacate din nou.

Ransomware-ul este o mare amenințare pentru companii. Conform Cybereason, companiile sunt atacate, în medie, o dată la fiecare 11 secunde, iar pierderile, la nivel global, vor atinge 20 de miliarde de dolari anul acesta.

viewscnt
Afla mai multe despre
studiu
recompense
ransomware
hackeri