Google, parte a grupului Alphabet, și Microsoft inserează reclame în experimentele lor de inteligență artificială fără a oferi o opțiune de a renunța la participare, o abordare care a deranjat deja unele mărci și riscă o respingere suplimentară din partea industriei, au declarat cumpărătorii de reclame pentru Reuters.
Cei doi giganți tehnologici se întrec pentru a-și moderniza motoarele de căutare cu inteligență artificială care poate produce răspunsuri scrise la interogări deschise, informează News.ro.
Acest proces va schimba modul în care agenții de publicitate ajung la consumatori prin reclame pe rezultatele căutării, o piață despre care se estimează că va crește cu 10%, până la 286 de miliarde de dolari în acest an, potrivit companiei de cercetare MAGNA.
Microsoft testează reclame în chatbot-ul Bing AI, care a început să fie difuzat utilizatorilor în februarie, prin relocarea unor anunțuri tradiționale de căutare și inserarea lor în răspunsurile AI, a spus compania.
Într-un interviu din luna mai, directorul general pentru reclame al Google, Jerry Dischler, a declarat că grupul de tehnologie va folosi și reclamele existente din rezultatele de căutare pentru a experimenta plasări de anunțuri în instantaneele de căutare AI, o funcție de testare timpurie numită Experiență generativă de căutare care a devenit disponibilă luna trecută.
Google a spus că agenții de publicitate nu pot în prezent să renunțe la test.
Ambele companii au afirmat că se află în stadiile incipiente ale testării reclamelor în funcțiile AI generative și că lucrează activ cu agenții de publicitate și le solicită feedback.
Unii agenți de publicitate se tem că bugetele lor de marketing sunt cheltuite pentru funcții care sunt disponibile pentru un număr limitat de utilizatori, au spus cumpărătorii de anunțuri.
De obicei, agenții de publicitate doresc să dețină control asupra locului în care apar anunțurile lor online și sunt precauți să apară lângă conținut inadecvat sau nepotrivit.
Microsoft și Google au spus că limitele existente pe motoarele lor de căutare, inclusiv liste de cuvinte cheie blocate pentru a preveni apariția anunțurilor în acele interogări, se vor aplica și funcțiilor lor de căutare AI.
Cele două companii au investit miliarde de dolari în inteligența artificială generativă, ceea ce face esențială obținerea de venituri din tehnologie.
Acestea au inclus investiții în alte companii de inteligență artificială, cum ar fi pariul de mai multe miliarde de dolari al Microsoft pe OpenAI, creatoarea popularului ChatGPT și participația de 400 de milioane de dolari a Google în Anthropic, un concurent al OpenAI.
Testarea noilor plasări de anunțuri fără a obține consimțământul mărcilor este o practică îngrijorătoare pentru agenții de publicitate, a declarat Jason Lee, vicepreședinte executiv pentru siguranța mărcii la Horizon Media, o agenție media care a lucrat cu mărci precum asigurătorul GEICO și berea Corona.
Un alt cumpărător de reclame de la o mare agenție de publicitate a mai spus că practica nu a fost considerată standard în industrie.
Mai mulți agenți de publicitate mari și-au retras temporar cheltuielile publicitare de la Microsoft ca răspuns, potrivit unui cumpărător de reclame familiarizat cu problema.
Printre aceștia, Wells Fargo continuă să păstreze o parte din bugetul publicitar de la Microsoft, a adăugat persoana. Wells Fargo nu a răspuns la o solicitare de comentarii.
Într-un interviu, Lynne Kjolso, vicepreședintele Microsoft pentru partenerul global și media de vânzare cu amănuntul, a declarat că compania își propune să facă introducerea noilor formate de anunțuri Bing cât mai ”fără întreruperi” posibil pentru agenții de publicitate, fără a crea mai multă muncă pentru aceștia.
Microsoft a lansat recent reclame la hoteluri în chatbot-ul Bing și lucrează pentru a introduce reclame pentru alte industrii, cum ar fi imobiliare, a spus ea.
Preocupările agenților de publicitate provoacă, de asemenea, o tensiune mai mare, deoarece platformele tehnologice oferă din ce în ce mai mult soluții AI care ar putea produce rezultate mai bune pentru agenții de publicitate, dar le impun să renunțe la un anumit nivel de control asupra anunțurilor lor.
”Nu este prima dată când Google și Bing și-au extins rețelele în timp ce restricționează controlul pentru agenții de publicitate”, a declarat Samantha Aiken, supervizor de căutare plătită la agenția de marketing Code3.
De exemplu, mulți din industrie consideră Performance Max al Google, un instrument care folosește inteligența artificială pentru a găsi automat cele mai bune plasări de anunțuri în mai multe produse Google, în loc să solicite agenților de publicitate să creeze diferite campanii publicitare, să fie ”o cutie neagră” analitică, deoarece modelele algoritmice nu dezvăluie modul în care determină unde să difuzeze anunțuri, a spus ea.
Trei cumpărători de reclame au declarat că sunt îngrijorați de lipsa de raportare transparentă a Microsoft sau de informații care pot arăta ce termeni de căutare au determinat ca anunțurile unei mărci să apară în experiențe generative de inteligență artificială sau cum au funcționat anunțurile în comparație cu anunțurile tradiționale de căutare.
Deși reprezentanții Microsoft au fost receptivi la preocupări, ei nu au furnizat un calendar pentru momentul în care vor fi disponibile mai multe rapoarte de transparență, au spus doi dintre cumpărătorii de anunțuri.
”Agenții de publicitate nu pot să intre și să acceseze raportul pentru a vedea cât de des se afișează (în chatbot-ul Bing)”, a spus unul dintre cumpărătorii de reclame, care a cerut anonimatul pentru a discuta despre conversații private cu un partener de afaceri.
Kjolso a spus că rapoartele de transparență au fost o solicitare de top din partea agențiilor de publicitate și că echipele de produse ale Microsoft ”lucrează la asta cu prioritate”.
”Ne gândim absolut la ce pârghii și controale suplimentare trebuie să putem oferi agenților de publicitate”, a spus ea, adăugând că echipele de vânzări au lucrat activ la asta.