Spotify rulează în prezent un test care, dacă va decurge conform așteptărilor companiei, va permite utilizatorilor să oprească oricând reclamele care nu-i interesează.
Compania suedeză Spotify a demarat un amplu test în Australia care le permite utilizatorilor să sară peste reclamele audio sau video dintre melodii, dacă consideră că acestea sunt neinteresante.
Mai mult, spun reprezentanții companiei, cei care cumpără publicitate nu vor trebui să plătească decât pentru acele reclame care chiar sunt ascultate sau vizionate de utilizatori.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Deși pe termen scurt o astfel de schimbare ar putea duce la scăderea veniturilor din reclame, scopul celor de la Spotify este antrenarea unui algoritm care să livreze reclame care sunt cu adevărat interesante pentru utilizatori.
În loc să forțeze utilizatorul să asculte orice reclamă cumpărată în cadrul platformei, algoritmul va învăța din acțiunile acestuia și va livra personalizat reclame la produsele care reprezintă un interes pentru utilizator.
Reprezentanții companiei spun că scopul este ca livrarea reclamelor să se facă pe baza unui sistem personalizat de recomandări, așa cum este cazul listelor de melodii generate de Spotify.
Reclamele pe care utilizatorii chiar vor alege să le asculte ori să le vizioneze vor fi mai scumpe.
CITEȘTE ȘI VIDEO Samsung și-a prezentat cel mai nou vârf de gamă, Galaxy Note 9Compania suedeză va extinde la nivel global această facilitate, dacă rezultatele testului din Australia vor recomanda acest lucru.
Spotify a ajuns în al doilea trimestru al acestui an la 180 de milioane de utilizatori lunari activi, cu 30% mai mulți decât anul trecut. Dintre aceștia, 101 milioane folosesc versiunea gratuită, suportată de reclame.
Veniturile din reclame ale companiei suedeze au crescut în același trimestru cu 20 de procente, ajungând la 158 de milioane de dolari. 20% dintre aceste venituri sunt obținute prin intermediul vânzărilor automatizate de reclame.