Serviciul suedez de streaming muzical Spotify a anunțat o serie de îmbunătățiri pentru versiunea gratuită, menite să convingă utilizatorii că nu au nevoie să se aboneze la serviciile concurente contracost.
Spotify are un model dual de business, oferind atât o versiunea contracost, care dispune de numeroase facilități, cât și una gratuită mai puțin ofertantă și cu reclame. Compania suedeză a încercat întotdeauna să-și convingă utilizatorii versiunii gratuite că avantajele celei contracost merită plata abonamentului.
Acum, prin îmbunătățirea semnificativă a variantei gratuite, Spotify pare să spună: „Decât ca utilizatorii să se aboneze la concurență, mai bine să asculte gratis la noi că oricum câștigăm bani și din reclame”.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În noua variantă gratuită dispar, cel puțin parțial, unele din limitările de până acum și, totodată, sunt adăugate unele facilități care erau disponibile doar abonaților.
În primul rând, muzica din Spotify free nu mai este disponibilă doar în modul shuffle, ci și la cerere. Utilizatorii pot alege să asculte orice melodie, de câte ori vor, cu condiția ca aceasta să facă parte dintr-una din listele de melodii generate automat precum Daily Mix, Discover Weekly, Release Radar sau Today’s Top Hits.
Totodată, a fost upgradat sistemul de recomandări personalizate. Acesta va lua acum în calcul melodiile pe care utilizatorul le-a adăugat manual în playlist-uri, precum și denumirile acestor playlist-uri.
Noua versiune a aplicației include și optimizări menite să scadă consumul de energie și date mobile. Aceasta oferă acum un mod de compresie a transferului de date, numit Data saver, care ar reduce traficul cu 75%, conform producătorului.
CITEȘTE ȘI 43% din veniturile realizate de industria muzicală anul trecut au venit de la serviciile de streamingÎmbunătățirile anunțate de Spotify pentru versiunea gratuită par să fie suficiente pentru a o face mai atractivă, dar, în același timp, fără a descuraja abonarea la versiunea contracost - există încă numeroase avantaje pe care abonații plătitori le au.
Spotify și-a lansat versiunea gratuită în 2014, iar de anul acesta este disponibil și în România în ambele variante. Serviciul suedez are în prezent 157 de milioane de abonați, 71 de milioane fiind plătitori.
Apple Music a ajuns la 38 de milioane de abonați (toți plătitori), cu o creștere în ultima vreme de 2 milioane de abonați pe lună. Google nu face publice date despre serviciul său de streaming, ceea ce poate înseamnă că acesta nu se poate compara cu concurența din acest punct de vedere.