Serviciul muzical de streaming Spotify anunță că a depășit pragul de 50 de milioane de utilizatori care plătesc pentru abonamentul lunar Premium.
În ciuda concurenței puternice, în special venită din partea Apple și Google, Spotify rămâne cel mai mare serviciu de streaming online când vine vorba de muzică, având în prezent peste 50 de milioane de abonați plătitori.
Performanța este cu atât mai notabilă cu cât Spotify nu este un serviciu cu adevărat global. Spre exemplu, doar o parte a țărilor din Europa îl pot accesa, în România nefiind încă disponibil. Asta în ciuda faptul că, după lansarea Apple Music și Google Play Music, disponibilitatea cât mai largă părea un pas logic pentru Spotify.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Spotify oferă două tipuri de abonamente: gratuite și contra cost. Abonamentul gratuit are unele limitări, printre care calitatea audio mai slabă, lipsa suportului offline și pauzele publicitare.
La polul opus, Spotify are două abonamente plătite: Premium și Family. Ambele sunt lipsite de limitările abonamentului gratuit, diferența între ele făcându-se la numărul de conturi incluse și preț. Abonamentul Premium costă în Europa 10 euro, iar Family costă 15 euro.
Pe lângă cei 50 de milioane de abonați plătitori, Spotify are un număr și mai mare de abonați ai versiunii gratuite, care duce numărul total la peste 100 de milioane. În iunie 2016, de când datează ultimele date oficiale în acest sens, Spotify avea 70 de milioane de abonați care nu plăteau.
Spre comparație, Apple Music avea la cea mai recentă evaluare oficială, în decembrie 2016, 20 de milioane de abonați. Asta în condițiile în care serviciul celor de la Apple beneficiază de susținerea pe care un ecosistemul creat de compania americană o poate oferi.